اخبار

کارگاه آموزشی کارآفرینی در حوزه گردشگری خوراک در سمنان برگزار شد

سمنان

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، کارگاه آموزشی کارآفرینی در حوزه گردشگری خوراک در سمنان برگزار شد


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، کارگاه آموزشی با موضوع " کارآفرینی در حوزه گردشگری خوراک "  و با همکاری جهاددانشگاهی استان سمنان و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

 در این کارگاه یک روزه، حسین دهقان منشادی (بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره انجمن گردشگری خوراک و نوشیدنی دنار، راهنما و مدرس گردشگری) و دکتر روشن بابایی همتی (هیئت علمی دانشگاه گیلان و مشاور صنایع خلاق) در خصوص، مبانی و مفاهیم گردشگری خوراک، سیر تاریخی گردشگری خوراک در جهان، دیپلماسی خوراک، موزه ها  و پارک های خوراکی، تورهای خوراک و نوشیدنی در ایران و جهان، کارآفرینی در گردشگری خوراک و... مطالبی ارائه نمودند.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است، بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.