اخبار

اتمام اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان‌های پایلوت تا پایان شهریور ماه امسال

تهران

۱۳۹۷/۰۴/۰۱

متن کامل خبر

معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه بتوانیم خبرهای اتمام طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی را اعلام کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، محمدصادق بیجندی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به͏ عنوان یک طرح ملی در هشت استان پایلوت با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجری جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح دارای سه فاز است که در فاز نخست بحث مطالعات، پژوهش و شناسایی متقاضیان، فاز دوم آموزش و مشاوره و در فاز سوم اتصال به بازار مطرح است؛ هر سه بخش با هم پیش می͏ رود ولی می͏ توان اعلام کرد فاز اول صددرصد به اتمام رسیده ولی چون طرح پایلوت است انعطاف دارد و ممکن است در آینده نیاز باشد بررسی و پژوهش مجدد نیز انجام شود ولی از نظر ما فاز اول صددرصد به اتمام رسیده، فاز دوم ۴۰ درصد و در فاز سوم نیز ۴۰ درصد پیشرفت داشته͏ایم.

معاون جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوشی را برای مردم داشته باشیم، برای متقاضیان سه شرط  وجود دارد که بومی یا ساکن استان موردنظر باشد که استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، لرستان و چهارمحال بختیاری پایلوت هستند، حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و تحت پوشش بیمه نیز نباشد.

وی بیان کرد: این سامانه هم آموزشی و هم سامانه ثبت͏ نام متقاضیان است که در هر استان یک سری مشاغل مشخص͏شده و بر اساس مشخص شدن مشاغل امیدواریم که افراد متقاضی در این سامانه ثبت͏نام کنند و اطلاعات لازم در اختیارشان قرار می͏ دهیم و ارزیابی صورت می͏ گیرد.

بیجندی بابیان اینکه ارزیابی به دو شکل حضوری و غیرحضوری انجام خواهد شد تصریح کرد: محک طرح توسط برندهای ملی انجام خواهد شد به͏ ویژه برندهای ملی و استانی به͏ طوری͏ که اگر متقاضیان بتواند نظر برندهای ملی و استانی را در تولیدات خود جلب کنند به نظر ما طرح موفق است ولی اگر طرح نتواند انتظار بازار را برآورده کند به نظر ما طرح موفق نیست و کارمان را نتوانسته͏ ایم به͏خوبی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر بتوانیم کارمان را خوب انجام دهیم متقاضیان طرح می͏ توانند به اشتغال پایدار برسند با اتصال به برندهای ملی یا محلی خودشان جمعیت و تعاونی شوند و یک برند شوند، امیدواریم تا پایان شهریور بتوانیم خبرهای اتمام طرح را اعلام کنیم.