چهارشنبه 28 مهر 1400 در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باهدف ﺗﻮﺳﻌﻪ کسبوکارهای ﺧﺎﻧﮕﯽ و ﻣﺤﻠﯽ در ﺑﺴﺘﺮ زﻧﺠﯿﺮه ارزش ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و اﺗﺼﺎل ﭘﺎﯾﺪار ﺑﻪ ﺑﺎزار با حضور مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی جلسه هماندیشی شناسایی موانع توسعه بازار برای تولیدکنندگان و کسبوکارهای خانگی و ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی جهت رفع آنها بین اداره کار، انجمن خیریه و کمیته بازاریابی انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان مواد غذایی اتاق بازرگانی و جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ازجمله طرحهای حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با نقشآفرینی جهاد دانشگاهی بهعنوان نهاد واسط، تسهیلگر و توسعهای بهمنظور کمک و رونق اقتصاد خانوار و تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در حال اجرا است. اجرای این طرح در سه فاز پیشبینیشده که فاز اول شناسایی و اولویتبندی مزیت، ظرفیت و پتانسیلهای اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی، بهرهگیری از آموزشهای کوتاهمدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش میپردازد.
جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه سرمایهگذاران، انجمن خیریه، تجاران، صادرکنندگان،کارآفرینان، کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در نظر دارد با بهرهمندی از ظرفیتهای موجود در استان و همکاری مسئولین گامی مؤثر در راستای صادرات کالا و شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی را توسعه دهد..
شایانذکر است: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مجریگری جهاد دانشگاهی هرمزگان در جهاد دانشگاهی برگزار میشود.
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷