اخبار

افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی در استان ایلام با حضور امام جمعه ایلام و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان

ايلام

۱۴۰۰/۰۸/۱۲

خلاصه خبر

نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی در استان ایلام با حضور امام جمعه ایلام و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان افتتاح شد.


متن کامل خبر

نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی در استان ایلام با حضور امام جمعه ایلام و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان افتتاح شد.

بر اساس گزارش دبیرخانه کارگروه اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دراستان ایلام، در راستای اجرای فاز سوم طرح (اتصال به بازار و فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی) برگزار شد.

در این نمایشگاه که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام حجت الاسلام «کریمی تبار» و جناب آقای «رستم زاد» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام ،جناب آقای «اقدسی» ریس سازمان جهاد کشاورزی استان وجناب آقای مهندس «خانمحمدیان» معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقای «احمدی» معاون کمیته امداد استان و  و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

پیشرانها و متقاضیان مستقل همکار با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از مناطق مختلف استان حضور یافتن و دست ساخته های خود را در معرض دید علاقه مندان و بازدیدکنندگان قرارداده اند.در بخش صنایع دستی این نمایشگاه غرفه های کار با چرم، نمدبافی و همچنین غرفه های دوخت لباس، تولیدات عسل و...  فعالیت می کنند.

یکی از مشکلاتی  که فعالان مشاغل خانگی از گذشته با آن مواجه بوده‌اند، کمبود یا عدم تخصص لازم یا بازار فروش می باشد که با برگزاری این نمایشگاه ها سعی شده این خلاءها جبران شود و به افرادی که تجربه و تخصص لازم ندارند، آموزش‌های لازم ارائه ‌شود. گفتنی است در قالب برگزاری کارگاه های مهارتی و تخصصی در کنار نمایشگاه، آموزش‌های مورد نیاز در زمینه بازاریابی نیز به فعالانی که در زمینه فروش مشکل دارند، ارائه می‌شود.