لیلا اجلی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پیشبینی شده که فاز اول شناسایی و اولویتبندی مزیت، ظرفیت و پتانسیلهای اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، فاز دوم مربوط به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی و فاز سوم اتصال به بازار است.
وی با بیان اینکه مشاغل خانگی برای رفع بیکاری و از سویی دیگر تولید ثروت اهمیت دارد، افزود: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی میشوند، نداشتن بازار فروش و نرسیدن به درآمد مشخص است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به آن توجه شده و پیشرانان حلقه اتصال به بازار محسوب میشوند.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغههای اساسی کشور به شمار میرود که توسعه کسب و کارهای خانگی میتواند یکی از بهترین راهکارها در موضوع اشتغال در دوران شیوع کرونا باشد، به همین دلیل امروزه مشاغل خانگی یکی از کسب و کارهای موفق در دنیا محسوب میشود.
اجلی با بیان اینکه نگاه به حوزه کسب و کار مشاغل خانگی باید بلندمحور باشد، تصریح کرد: آموزش مهارتهای مختلف از طراحی و تولید تا فروش و تبلیغات سبب میشود که متقاضیان این طرح بتوانند علاوه بر شناسایی بازار، با آگاهی و مهارت و تسلط بیشتری در بازارها حضور پیدا کنند.
مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان، بیشترین متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان را زنان عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده که شامل اتصال ۴۶۸ زن و ۱۸۷ مرد به بازار فروش محصولات تولیدی است.
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷