اخبار

متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم با نرم افزارهای طراحی و تولید پوشاک آشنا شدند.

قم

۱۴۰۰/۰۸/۱۳

خلاصه خبر

وبینار " معرفی نرم افزارهای طراحی و تولید پوشاک " با هدف توانمندسازی و آشنایی علاقمندان و متقاضیان مشاغل خانگی قم در رسته پوشاک برگزار شد.


متن کامل خبر

مدرس این کارگاه نگار کاظمی اسفه در ابتدای این وبینار دورنمایی از وضعیت پوشش و تولید پارچه و پوشاک های تولید شده از زمان قدیم تا کنون را ارائه نمودند.

کاظمی اسفه در ادامه گفت: یکی از مهمترین ویژگی های یک فرد کارآفرین، همگام شدن با دانش و تکنولوژی روز در کسب و کار است.

کاظمی اسفه گفت: ضروری  است که در دنیای امروز تولیدکنندگان حوزه پوشاک بتوانند با استفاده از نرم افزارهای حوزه طراحی اشنا شوند. استفاده از نرم افزارهای  حوزه طراحی و تولید پوشاک مزایای زیای دارد: افزایش سرعت در انجام کارهای تولید، صرفه جویی در زمان تولید، جلوگیری از دورریز مثلا پارچه یا چرم، جلوگیری از هدر رفت سرمایه و تنوع در محصولات از جمله مزیت های استفاده از نرم افزارهاست.

در ادامه وبینار کاظمی به ارائه مباحث در خصوص نحوه چیدمان قطعات مختلف الگو در نرم افزار، ترسیم الگو در نرم افزار پرداخت و نرم افزارهای Marvelous Designer، Clo3D، Optitex، Gerber، Gemini را به عنوان نرم افزارهای برتر در حوزه طراحی و تولید پوشاک معرفی نمود و در خصوص نحوه کار با این نرم افزارها و نیز کاربردهای آنها در حوزه پوشاک صحبت های خود را مطرح نمود.

در پایان وبینار مدرس وبینار نمونه هایی از طراحی های و اجرای لباس های انجام شده با این نرم افزارها را ارئه دادند.

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان در حال اجرا می باشد

 شایان ذکر است رویداد بانوی کارآفرین در حوزه پوشاک در استان قم به صورت مشترک توسط دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم،  مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی و کمیته امداد قم در حال برگزاری است و علاقمندان می‌توانند ایده‌های خود را تا تاریخ 20 آبان ماه به دبیرخانه رویداد به آدرس https://formaloo.com/banookaridea ارسال نمایند.

همچنین ثبت نام در وبینارهای آموزشی رایگان این رویداد از طریق آدرس https://formaloo.com/banookarwb  برای عموم میسر است