اخبار

سامانه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی رونمایی شد

تهران

۱۳۹۷/۰۳/۰۸

متن کامل خبر

با حضور رئیس ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران ستفا، مسئولین و کارشناسان ۸ استان پایلوت در "طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" از سامانه این طرح به آدرس www.Inhb.ir رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، در جریان ویدئو کنفرانس مشاغل خانگی با استان های پایلوت با حضور رئیس ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از سامانه مشاغل خانگی رونمایی شد.

در این کنفرانس دکتر بیجندی رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با بیان اینکه با رونمایی از سامانه مشاغل خانگی و انتشار فراخوان ثبت نام متقاضیان مشاغل خانگی در جهت تحقق هرچه سریع تر اجرایی شدن طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از واحدهای جهاد دانشگاهی استان های پایلوت درخواست کرد که گزارشی از پیشرفت کار و در صورت داشتن پیشنهاد جهت بهتر اجرا شدن طرح الگوی جدید مشاغل خانگی و یا ابهامات مشکلات در فرایند اجرای کار مطرح کنند .

در این ویدئو کنفرانس واحد ها به صورت مجزا به ارایه گزارش، درخواست ها و پیشنهادات پرداختند، و همچنین سوالاتی را در خصوص طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی از خانم امام دادی مطرح نمودند.

رئیس ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های جهاد گران جهاد دانشگاهی و امید به ثمر نشستن تلاش این عزیزان در راستای کمک به حل مشکل بیکاری در کشور داشت، اذعان کرد که کار طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی، کار سختی است و قدم های اول در انجام این کار سخت تر، با بیان اینکه عزم و جزمی که جهاد گران جهاد دانشگاهی دارند بسیار بزرگتر از سختی های انجام این طرح می باشد.

مشکل اساسی که از طرف واحدهای جهاد دانشگاهی در انجام طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی مطرح گردید، عدم پذیرش موضوع در استان ها  با وجود تلاش بسیار جهاد دانشگاهی برای شناساندن این طرح به مسئولین استانی و عدم همراهی ادارات کل کار استان ها است که برای پیشبرد بهتر فرایند اجرای این طرح نیاز به هماهنگی بیشتر ادارات کل کار استان ها با جهاد دانشگاهی می باشد با برگزاری جلسه مشترک و توجیه ادارات کل کار استانی امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است که جلسات ویدئو کنفرانس هر هفته توسط دبیرخانه مرکزی طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی هماهنگی و برگزار می گردد.