اخبار

جلسه مشاوره درخصوص زنجیره ارزش و شبکه سازی با سرکار خانم یگانه پیشران خیاطی در جهاد دانشگاهی استان گیلان

گيلان

۱۴۰۰/۰۸/۱۵

خلاصه خبر

مزیت خیاطی از جمله مزیت های مورد استقبال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گیلان است.


متن کامل خبر

مزیت خیاطی از جمله مزیت های مورد استقبال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گیلان است. سرکار خانم یگانه بیان داشتند دوزندگی یکی از قدیمی‌ترین هنرهای منسوجات پدید آمده دردوران پارینه‌سنگی است. سرکار خانم یگانه گفتندامروزه برای دوزندگی از ابزارها و وسایل صنعتی و کاملا پیشرفته استفاده می‌شود که عمل طولانی دوزندگی را به کاری ساده تبدیل کرده است. البته به شرط داشتن خیاطی توانا که آموزش‌های لازم را در جهت کار با ابزارآلات صنعتی دیده باشد.

در جلسه مشاوره مطرح شد یک زنجیره ارزش برای توصیف کلیه فعالیت‌های تجاری مورد نیاز برای ایجاد یک محصول از ابتدا تا پایان استفاده می‌شود (به عنوان مثال ، طراحی ، تولید ، توزیع و غیره).  درجلسه مشاوره درخصوص زنجیره ارزش و شبکه سازی  گفته شد تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ، مدل‌های بصری از این فعالیت‌ها را به کسب و کارها می‌دهد. با استفاده از این تجزیه و تحلیل ، می‌توانید برای ایجاد مزیت رقابتی ، بهبود کارایی و افزایش حاشیه سود قدم بردارید.

پیشران خیاطی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرمودند خیاطی برای نخستین بار توسط یکی از پیامبران الهی در جامعه باب شد، به نحوی که تا قبل از آن مردم از خیاطی و دوخت و دوز هیچ نمیدانستند. ادریس یکی از پیامبران خیاط بود.