اخبار

کارآفرینی موتور رونق تولید را به حرکت در می آورد

كردستان

۱۴۰۰/۰۸/۱۷

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: کارآفرینی یک موضوع مهم است که باعث پویای در رونق تولید و رشد توسعه جامعه می شود.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: اکبر اسدی در جلسه برنامه ریزی هفته جهانی کارآفرینی با اشاره به اینکه چرخ اقتصاد از طریق کارآفرینی میچرخد، اظهار کرد: بحث اشتغال و کارآفرینی از اهمیت خاصی برخوردار است و برهمین اساس یک هفته را به نام کارآفرینی اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه بیکاری امروزه مسئله مهم و اصلی در جامعه است، عنوان کرد: بیکاری در جامعه به عنوان یک مساله مهم برای مردم و مسئولین است که برای کاهش این موضوع باید تمامی دستگاه های اجرایی تلاش ، کوشش و وحدت رویه داشته باشند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: کارآفرینی یک موضوع مهم در جامعه است که اگر رونق ییدا کند باعث پویای و رشد توسعه اقتصادی در جامعه می شود.

اسدی تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه یافته و دانش بنیان، همواره بر مبنای پژوهش های علمی که داشته است برنامه های مختلفی را در زمینه کارآفرینی و کاهش بیکاری در جامعه در قالب طرحهای مختلف انجام داده است.

وی با بیان اینکه در سال 79 سازمان تجاری سازی و اشتغال برای دانشجویان در جهاددانشگاهی تاسیس شد، خاطرنشان کرد: این نهاد علمی و فرهنگی در زمینه اشتغال برای دانشجویان گام های موثری برداشته است که تا به امروز منشا خیر و برکت بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: در طی سه سال گذشته جهاددانشگاهی با حمایت و یشتبانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی طرح مهم اشتغال خانگی را در مرحله یایلوت در سطح 9 استان کشور اجرا نمود و با توجه به نتیجه خوب بدست آمده این طرح را در سطح 31 استان کشور به اجرا گذاشت.

وی گفت: در طرح مشاغل خانگی در مرحله یایلوت و همچنین مرحله اجرای کامل طرح 3000 نفر سهمیه استان کردستان بود که جهاددانشگاهی استان با همکاری  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانست طرح فوق را در استان اجرا نماید.

گفتنی ست: جلسه هماهنگی برنامه های هفته جهانی کارآفرینی در محل سالن کنفرانس جهاددانشگاهی  برگزار گردید.