اخبار

برگزاری جلسه واحد اشتغال جهاددانشگاهی بوشهر با جوانان روستای قلعه سفید

بوشهر

۱۴۰۰/۰۸/۱۸

خلاصه خبر

همزمان با ۱۳ آبان ۱۴۰۰ مصادف با روز دانش آموز، در واحد اشتغال جهاددانشگاهی بوشهر جلسهای با جوانانی از جنس امید و تلاش از روستای قلعه سفید برگزار گردید.


متن کامل خبر

در ابتدای جلسه کارشناسان واحد اشتغال، سرکار خانم کیهان و جناب آقای محمدپور در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توضیحاتی داده و شرایط حضور تیم "دستاکالا" به عنوان پیشران طرح را بررسی کردند.
در ادامه جناب مهندس محمد علی رضایی هم بنیانگذار "استارتاپ دستاکالا" در خصوص این مجموعه چنین بیان داشت: نام مجموعه ما برگرفته از دستِ روستا است. در حال حاضر این استارتاپ کار خود را در روستای قلعه سفید شهرستان دشتستان، دروازه ورودی استان از سمت کنارتخته، شروع کرده است. ولی باتوجه به تولید محتوای حرفه‌ای و بهره برداری مناسب از فضای مجازی، این تیم محصولات صنایع دستی خود را از تولید کننده به تمام نقاط کشور ارسال میکند.

"همچنین ایشان بیان داشت: امید داریم بتوانیم میزان اشتغال زایی این طرح را تا یکسال اینده به ۲۵ نفر برسانیم و سعی مان بر این است ادامه کار "دستاکالا را به سمت بوم گردی در نخلستان‌های شهرستان دشتستان گسترش دهیم.

در ادامه آقای مهندس مرتضوی مشاور استارتاپ دستاکالا چنین اظهار داشت: در فاز اول هدف ما کمک به کسب و کارهای خانگی در جهت ساماندهی، رشد و معرفی محصولات آن‌ها با تمرکز بر صنایع دستی حصیری در ایران و در فاز دوم با تلفیق سنت و مدرنیته به فکر صادرات نیز هستیم.

انتهای پیام