اخبار

دوره ی آموزشی تخصصی و مهارتی تولیدات چرم با حضور متقاضیان مشاغل خانگی در سمنان

سمنان

۱۴۰۰/۰۸/۱۸

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، دوره ی آموزشی حضوری تخصصی و مهارتی تولیدات و دستبافته های چرم با حضور متقاضیان مشاغل خانگی در سمنان برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، در این دوره باتوجه به اینکه متقاضیان مهارت کافی در این حوزه ندارند به آموزش کامل مباحث توسط پیشران مشاغل خانگی در حوزه چرم و دست بافته های چرمی پرداخته میشود.

آموزش کار با چرخ و همچنین تهیه سایر اداوت و مصنوعات تولیدات و دستبافته های چرمی در این دوره آموزشی توسط پیشران مشاغل خانگی در استان سمنان ارائه شد.

اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است، بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.