اخبار

رفع مشکلات استان با توسعه طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی و مراکز پژوهشی

تهران

۱۳۹۷/۰۲/۱۸

متن کامل خبر

دکتر شریفی‌زاده اظهار کرد: این نهاد در کشور در بسیاری از حوزه‌ها ورود پیدا کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است که لازم است با توجه به پتانسیل جهاددانشگاهی، مشکلات استان نیز رصد و با کار جهادگرانه و نوآورانه نیازها و مزیت‌های استانی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و اشتغال رفع گردد که الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و مراکز پژوهشی از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند به رفع مشکلات استانی کمک شایانی کند.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، دکتر شریفی زاده معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در جریان بازدید از جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر از کارهای صورت گرفته بر ادامه راه انتخاب شده توسط این واحد تاکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی بر حفظ روحیه جهادی در جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: تاکنون این نهاد توانسته با روحیه جهادی به فعالیت͏های خود بیش از پیش ادامه دهد که باید تلاش͏های بسیاری صورت گیرد تا این روحیه حفظ و تقویت شود.

دکتر شریفی͏زاده با اشاره به مطلوب بودن تعاملات این نهاد با مسوولان استانی، تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت͏های جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در تمام حوزه͏ها روبه رشد است که امیدوارماین روند پیشرفت ادامه یابد.

وی بر گسترش تقویت فعالیت͏های حوزه گردشگری، محیط زیست و صنعت جوش تاکید کرد و ادامه داد: این نهاد در کشور در بسیاری از حوزه͏ها ورود پیدا کرده و به موفقیت های بزرگی دست یافته است که لازم است با توجه به  پتانسیل جهاد دانشگاهی، مشکلات استان نیز رصد و با کار جهادگرانه و نوآورانه نیازها و مزیت های استانی در زمینه های فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و اشتغال رفع گردد که الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و مراکز پژوهشی از جمله طرح هایی است که می تواند به رفع مشکلات استانی کمک شایانی کند.

در ادامه، دکتر خلیلی رییس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، عملکرد سه ساله جهاددانشگاهی استان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: طی این سال ها جهاددانشگاهی استان توانسته تعامل بسیار خوبی را با مردم، دانشجویان و دستگاه͏های مختلف استانی برقرار نماید که افزایش چشمگیر فراگیران آزاد و کارکنان محترم دولت، حضور بی نظیر دانشجویان در مسابقات مناظرات دانشجویی، استقبال مشاوران مشاغل خانگی و افزایش چندبرابری قراردادهای پژوهشی، بیانگر این موضوع است.

دکتر خلیلی عنوان کرد: افزایش تعداد فراگیران مراکز آموزشی کوتاه مدت از ۹ هزار نفر در سال ۹۳ به ۱۷ هزار نفر در سال ۹۶، افزایش تعداد تیم͏های شرکت کننده در مسابقات ملی مناظرات دانشجویی به ۹۶ تیم در سال جاری، ارتقاء رتبه پژوهشی واحد در میان واحدهای جهاد دانشگاهی از رتبه ۳۰ به رتبه ششم در سال ۹۶ و دریافت ۱۱۳ نمونه توسط نمایندگی بانک خون رویان در سال گذشته و ابتدای امسال را از جمله اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی استان بوده است.

رییس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی استان به جهاد دانشگاهی محول شده است، تصریح کرد: در این طرح ۱۸۰ نفر به عنوان تسهیلگر در استان ثبت نام کرده اند که این نشان دهنده حمایت و اعتماد مردم به جهاد دانشگاهی بوده است

جهاددانشگاهی همواره سعی داشته حرف برتر را به میدان بیاورد

در ادامه معاون هماهنگی و امور مجلس و هیات همراه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار کردند و در خصوص همکاری های دو جانبه در قالب انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان جهاد دانشگاهی استان، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بحث و بررسی صورت گرفت.

دکتر شریفی زاده اظهار کرد: لازم است برای اجرای برنامه ها، نیازهای استان شناسایی شوند تا مطابق با نیازها تصمیم گیری صورت گیرد، که در این میان جهاد دانشگاهی می تواند با ایجاد کار ویژه، اثر گذاری مجموعه را در توسعه استان نشان دهد.

 وی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی در استان و همچنین تعاملات بین سازمانی،  گفت: در تمام سال ها  جهاددانشگاهی سعی داشته تا با تعهد و اخلاقمندی همواره حرف برتر را به میدان بیاورد.

در این نشست رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می تواند به عنوان بازوی کمک کننده در جهت پیشبرد اهداف سازمانی و مسائل استانی و همچنین گره گشای مشکلات استان باشد.

گفتنی است، معاون هماهنگی و امور مجلس به همراه مدیرکل امور واحدها، پژوهشکده͏ها و سازمان͏های جهاد دانشگاهی کشور از فاز دوم ساختمان در حال احداث واحد بازدید و در خصوص تکمیل پروژه و مساعدت دفتر مرکزی اعلام آمادگی کردند. همچنین از مراکز آموزشی کوتاه مدت ( شماره ۱ و ۲ شهرکرد، بروجن و سامان) و معاونت فرهنگی مستقر در دانشگاه شهرکرد نیز بازدید به عمل آمد.