اخبار

نشست مشترك مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي با رئيس دانشكده فني و حرفه اي دختران - اطهر

مرکزي

۱۴۰۰/۰۸/۱۹

خلاصه خبر

نشست مشتركی فی مابین مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي با رئيس دانشكده فني و حرفه اي دختران - اطهر اراک برگزار گردید


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي، روز دوشنبه 17 آبان 1400 فاطمه غني پور مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي، اقدام به نشست مشتركي با رئيس دانشكده فني و حرفه اي اطهر اراك ،معاونين و اعضاء هيات علمي اين دانشكده نمود.

اين نشست به منظور همكاري هاي مشترك في ما بين و با توجه به وجود رشته هاي طراحي دوخت، مد و لباس، گرافيك، برنامه نويسي كامپيوتر، و ... در اين دانشكده برگزار گرديد.

غني پور ضمن ارائه توضيحاتي در خصوص روند اجراي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي بيان داشت: هدف از اجراي اين طرح، شناسايي صاحبان مشاغل خانگي، و در ادامه برنامه ريزي دقيق و اصولي به منظور توانمندسازي افراد خلاق در گرايش هاي مختلف و اتصال آنان به بازار هدف مي باشد.

وي افزود: راه اندازي كسب و كارهاي خانگي زمينه هاي ايجاد خوداشتغالي و همچنين كارآفريني، بهبود معيشت و افزايش رفاه خانواده ها و استفاده از ظرفيت هاي خانگي براي ايجاد اشتغال پايدار را بدنبال خواهد داشت.

 وي در ادامه با اشاره به اينكه جهاددانشگاهي در برگزاري وبينارها و كارگاه هاي آموزشي براي متقاضيان اين طرح پيشگام مي باشد؛ اظهار نمود: ارائه آموزش هاي تخصصي براي متقاضيان اين طرح از جمله مباحثي است كه در دستور كار قرار گرفته است و تا كنون بيش از 20 كارگاه و وبينار برگزار گرديده است.

وي در پايان به ايجاد شبكه هاي اجتماعي در راستاي همسو نمودن و دسته بندي محصولات پس از توليد، اشاره نمود و اظهار داشت: اتصال به بازار هدف و برند سازي محصولات، از ويژگي هاي بارز اين طرح مي باشد كه افزايش درآمد فرد و ايجاد ثروت ملي را به دنبال خواهد داشت.

شايان ذكر است؛ طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجراست.