اخبار

جلسه نشست و هم اندیشی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی با شهردار هرمزو نائب رئیس شورا

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۸/۱۹

خلاصه خبر

جلسه نشست و هم اندیشی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی با آقای عبدالرحیم سلمانی هرمزی شهردار هرمز آقای محمد هرمزی نائب رئیس شورا در خصوص ایجاد بازارکسب وکار در طرح ملی مشاغل خانگی به جامعه هدف برگزارشد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیر  خانه طرح ملی مشاغل خانگی  جهاد دانشگاهی ، در این نشست مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی ضمن قدردانی ز ستاد اجرایی گفت: با توجه به دبیر خانه رصد اجتماعی درطرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان و در راستای اتصال به بازارو ایجاد بازارچه فروش صنایع دستی در راستای هم افزایی همفکری و هم اندیشی مسئولین برگزار شد.

وی افزو.د: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ازجمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد واسط، تسهیلگر و توسعه‌ای به‌منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار و تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در حال اجرا است. اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی‌شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

مظفر گفت: جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه سرمایه‌گذاران، انجمن خیریه، تجاران، صادرکنندگان،کارآفرینان، کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در نظر دارد با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در استان و همکاری مسئولین  گامی مؤثر در راستای صادرات کالا و شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی را توسعه دهد.

در ادامه در این نشست با آقای عبدالرحیم سلمانی هرمزی شهردار هرمز آقای محمد هرمزی نائب رئیس شورااعلام آمادگی وهمکاری های لازم در این خصوص با طرح ملی مشاغل خانگی را ابرازکردند.

شایان‌ذکر است:  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مجری‌گری جهاد دانشگاهی هرمزگان در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

انتهای پیام