اخبار

مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان: مشاغل خانگی به اشتغال پایدار کمک می کند

گلستان

۱۴۰۰/۰۸/۱۹

خلاصه خبر

مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به ایجاد اشتغال پایدار دراستان کمک زیادی می کند وهمه مسولین نیاز است دراین طرح به جهاددانشگاهی کمک کنند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان، مهدی خطیرنامنی دردیدار با رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی شهرستان کردکوی اظهارکرد: در صورتی که طرح مشاغل خانگی به خوبی اجرا شود اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد وازویژگی‌های این طرح اتصال به بازار است که ما باید در راستای آمورش نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری از این فرصت نهایت بهره را ببریم.


وی ادامه داد: نداشتن بازار فروش مهم ترین مانع برای رشد اشتغال در بخش مشاغل خرد و خانگی و از دغدغه های برخی تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی است.


نامنی خاطرنشان کرد:امروزه بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته بخش اعظمی از بازار اشتغال خود را به مشاغل خانگی اختصاص داده و از ظرفیت بنگاه‌های خرد و کوچک در این خصوص بهره‌ برده‌اند.

خاندوزی رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان کردکوی دراین جلسه اظهارکرد:توسعه مشاغل خانگی  باید در اولویت قرار بگیرد و درحوزه صنایع دستی این شهرستان حرف های زیادی برای گفتن در زمینه های مختلف دارد.

وی ادامه داد:نساجی سنتی و چادر شب بافی ، حصیربافی  و....به‎عنوان صنایع دستی شاخص کردکوی به حساب می آید.

خاندوزی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده درجامعه بابت  استفاده از فضای مجازی و شیوه‌های نوین کسب و کار و اقبال عمومی گسترده به استفاده از فضای مجازی، باید از این پتانسیل برای عرضه محصولات مشاغل خانگی استفاده شود