اخبار

مصاحبه ای با مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهت ایجاد ، احیاء و پایدار سازی شغلی

يزد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹

خلاصه خبر

آقای اسلامی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان یزد : تا کنون در این طرح برای 331 نفر از متقاضیان در زمینه ایجاد، احیا و پایدار سازی شغلی اقدام کامل صورت گرفته است و با هماهنگی و همراهی کامل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کماکان با قدرت در حال اجرا و پیگیری این طرح هستیم.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان یزد ، آقای اسلامی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان یزد گفت : طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاد دانشگاهی در حال اجراست. به طبع در استان یزد هم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت در این حوزه هستند.
این طرح دارای سه فاز مطالعه و احصاء توانمندی ها در سطح استان به تفکیک شهرستان، آموزش رایگان و اتصال به بازار می باشد که فاز نخست کامل اجرا شد و فاز دوم و سوم با توجه به نوع رسته های شغلی و تفکیک آنها در شهرستان ها و وضعیت کشور در بحث کرونا در حال اجرا و پیگیری می باشد. تا کنون در این طرح برای 331 نفر از متقاضیان در زمینه ایجاد، احیا و پایدار سازی شغلی اقدام کامل صورت گرفته است و با هماهنگی و همراهی کامل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به خصوص سرکار خانم آیت اللهی کماکان با قدرت در حال اجرا و پیگیری این طرح هستیم.
وی افزود :در این طرح ضمن شناسایی افراد کارآفرین که مقید به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود هستند، زمینه ارتباط و تعامل افراد مستعد و توانمند متقاضی کار که در این طرح ثبت نام کرده اند فراهم شده و زمینه تقویت هر دو طرح بیش از پیش فراهم گشته است. لذا ضمن تشکر از پیشرانانی که در این طرح با ما همکاری دارند از عموم مردم بالای 18 سال که فاقد بیمه کارفرمایی هستند دعوت می کنم تا با ثبت نام در سامانه www.INHB.ir ثبت نام کنند. زیرا با توجه به هماهنگی های انجام شده زمینه برای فروش محصولات تولید شده نه تنها در استان یزد بلکه در سطح کشور فراهم شده است.
یکی از نقاط قوت بسیار مهم این طرح در سطح کشور جلوگیری از مهاجرت به خصوص در استان هایی مثل یزد است که بنا به دلایلی متعددی با چالش و بحران آب روبروست. زیرا در این طرح ضمن شناسایی افراد کارآفرین و حتی افرادی که مستعد کارآفرینی هستند زمینه ایجاد، احیا و پایدار سازی مشاغل خانگی برای متقاضیان اعم از دارای تحصیلات دانشگاهی و یا فاقد آن فراهم می شود. با اجرای این طرح نه تنها قسمتی از نیاز بازار کار بدون تمرکز بر مسئله آب و طرح های کلان آب خواه حل خواهد شد بلکه به دنبال اشتغال زایی و یا احیا و پایدار سازی مشاغل، باعث جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر و یا مهاجرت از استان به سایر استان ها می شود. که این امر می تواند در نهایت به توسعه پایدار استان کمک شایانی کند.