اخبار

استان های کشور صاحب ۲ برند ملی تولیدات بومی می شوند

تهران

۱۳۹۶/۱۱/۲۱

متن کامل خبر

معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان گفت: تلاش بر این است تا در فرایند اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در هر استان ۲ برند ملی ایجاد شود.

محمدصادق بیجندی در نشست با مسئولان حوزه مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری افزود: برندهای کنونی متناسب بر فاکتورهای جغرافیایی است، اما تلاش بر این است تا برند هر استانی نامدار و مشخص شود.

وی با تاکید بر نگاه فراملی در بازاریابی فروش محصولات مشاغل خانگی تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه مشاغل خانگی موفق شویم، باید با شبکه سازی در حوزه فروش برای محصولات تولیدی بازارهای هدف را به دست آوریم.

بیجندی، برندسازی محصولات تولیدی در حوزه مشاغل خانگی را حلقه مفقوده اتصال به بازار دانست و گفت: یکی از اصول مهم مشاغل در جهان اتصال به بازار و شناسایی نیازهای بازار مصرف است.

معاون جهاد دانشگاهی، رفع مشکل بیکاری را نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه ها دانست و گفت: جهاد دانشگاهی نقش تسهیل گر در حوزه اشتغال را دارد و امیدوار هستیم با ایجاد ظرفیت های موجود، نقش موثری در این حوزه ها ایفا کنیم.

بیجندی در ادامه با اشاره به فعالیت های علمی این نهاد اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ پروژه علمی با اعتبار ۴ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از سوی این نهاد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پایه های اساسی الگوی نوین مشاغل خانگی مطالعات علمی است که در این حوزه جهاد دانشگاهی ظرفیت های بالایی دارد.

رئیس سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان افزود: امید است با اجرای درست هر سه مرحله این طرح بتوان آن را برای سایر استانها به کار گرفت.

در این نشست مشکلات، فرصت ها و آسیب های طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی بررسی شد.