اخبار

صنعت بسته‌بندی در صنایع دستی خراسان شمالی جان گرفته

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

خلاصه خبر

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر صنعت بسته بندی در صنایع دستی استان جان تازه‌ای گرفته است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در چند سال گذشته یکی از مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی در این استان موضوع بسته بندی آن بود، اظهارکرد: طی چند سال گذشته بسته بندی های مناسبی برای صنایع دستی وجود نداشت و هنگام فروش، این محصولات در نایلون پلاستیکی قرار می گرفت و به مشتری داده می شد.
وی افزود: اما هم اکنون تولیدکنندگان صنایع دستی نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کرده اند که یکی از لوازم مورد نیاز برای فروش بهتر صنایع دستی، بسته بندی مناسب آن است.
قهرمانیان با بیان اینکه در حال حاضر محصولات چرم و چوب، سفال و سرامیک بیشترین فروش صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: خوشبختانه تولیدکنندگان برای این نوع از محصولات، بسته بندی های خوبی را طراحی کرده اند.
وی تاکیدکرد: دست بافته های داری همچون حوله و گلیم بیشترین تولید صنایع دستی را در خراسان شمالی به خود اختصاص داده است که برای این نوع از محصولات نیز بسته بندی تهیه شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۹۵ رشه صنایع دستی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۱ رشته در خراسان شمالی وجود دارد.
وی با بیان اینکه تعدادی از رشته های صنایع دستی در استان طی سال های گذشته منسوخ شده بودند، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته ۱۶ رشته احیا شده و هم اکنون رشته منسوخ شده ای وجود ندارد.
قهرمانیان در ادامه تعداد تولیدکنندگان صنایع دستی در این استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.
انتهای پیام