اخبار

برگزاری کارگاه تجربه نگاری با هدف آشنایی با فرصت های شغلی در حوزه پوشاک استان گیلان

گيلان

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

خلاصه خبر

برگزاری کارگاه تجربه نگاری با هدف آشنایی با فرصت های شغلی در حوزه پوشاک استان گیلان


متن کامل خبر

 این کارگاه با حضور جناب آقای سید رضا حسینی مقدم رییس اداره توسعه کارآفرینی انجام گردید.

مهندس یگانه فر کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و خانم سکینه حاجی زاده کارآفرین حوزه پوشاک در این کارگاه آقای حسینی مقدم را همراهی می کردند.

حاجی زاده کارآفرین حوزه پوشاک گفت پوشیدنی‌ها می‌توانند نشان دهنده باورهای مذهبی، فرهنگی و دیگر معانی اجتماعی باشند

در سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سلسله کارگاه های تجربه نگاری برای مزیت های مورد توجه دراین طرح در حال برگزاری است.

در این کارگاه مطرح شد: در معانی کاربردی پوشاک در سیر تحول تاریخی آن می توان به وجود پوشاک به جز جنبه محافظتی آن می توان از کاربردهای قدرت نمایی، حجاب و حیا، هویت بخشی وغیره اشاره کرد . لباس گویش تظاهری، عملی و نشانه ای برای بیان محتوای فرهنگی یک جامعه می باشد و به جز وظیفه پوشانندگی و محافظت دارای نقش های چون زیبایی، هویت بخشی، جزیی جدید از زبان بدن در نقش های اعتراضی، بیان های سیاسی، یا شکوه و جلال اجتماعی، گرانبهایی و سرگرمی را در بر می گیرد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی طراحی و به تصویب رسید. به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی گردید