اخبار

برگزاری کارگاه تجربه نگاری با هدف آشنایی با فرصت های شغلی در حوزه حصیر استان گیلان

گيلان

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

خلاصه خبر

این کارگاه با حضور جناب آقای حسن پور جوادخواه رییس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار انجام گردید


متن کامل خبر

 این کارگاه با حضور جناب آقای حسن پور جوادخواه رییس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار انجام گردید.

دکتر سموری دکتری مدیریت بازرگانی و خانم شیرین سلیمانی کارآفرین حوزه حصیربافی در این کارگاه آقای پورجوادخواه را همراهی می کردند.

سلیمانی کارآفرین حوزه حصیربافی گفت حصیربافی یکی از صنایع‌دستی و هنرهای زیبایی می‌باشد که از زمان‌های دور تا به امروز در کشورهای مختلف جهان از جمله آفریقا، کشورهای جنوب شرق آسیا مانند اندونزی، تایلند و ایران رایج است.

در سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سلسله کارگاه های تجربه نگاری برای مزیت های مورد توجه دراین طرح در حال برگزاری است.

در این کارگاه مطرح شد: هنر حصیربافی به صورت فعالیت خانگی در بسیاری از مناطق کشور از جمله مناطق جنوبی و شمالی ایران رایج است. زنان و مردان برای پر کردن اوقات فراغت و تامین مخارج زندگی محصولات حصیری کاربردی زیبایی مانند، سبد، زنبیل، پرده و غیره به شیوه‌های مختلف تولید می‌کنند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی طراحی و به تصویب رسید. به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی گردید