اخبار

متقاضیان طرح‌های مشاغل خانگی توانمند می‌شوند

تهران

۱۳۹۶/۱۱/۱۶

متن کامل خبر

 رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور از توانمندسازی متقاضیان طرح های مشاغل خانگی خبر داد.

مهناز امامدادی، با اشاره به عارضه یابی و آسیب شناسی طرح ساماندهی مشاغل خانگی اظهار کرد: با انجام مطالعات میدانی و تحقیقی، اجرایی کردن الگوی جدید طرح توسعه مشاغل خانگی با رویکرد توانمندسازی متقاضیان در برنامه قرار گرفته است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی تنها به دادن تسهیلات صرف به متقاضیان اکتفا نمی شود، یادآور شد: نقطه قوت این طرح عدم اتکای بیش از حد آن به تسهیلات و در واقع کاهش وابستگی به تسهیلات است.

امامدادی افزود: در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی دستگاه های مجری طرح و از جمله جهاد دانشگاهی مکلف به شناسایی و توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده و با استفاده از مشاوران خود حلقه های مفقوده و خلاهای طرح های مشابه قبلی را مرتفع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این طرح برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و راهنما در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رایگان بودن فرآیند توانمندسازی متقاضیان، تصریح کرد: روند توانمندسازی با همکاری جهاددانشگاهی انجام خواهد شد.

 امامدادی با اشاره به ارائه اموزش های کوتاه مدت و فشرده به متقاضیان، افزود: در روند آموزش و توانمندسازی، تیم سازی و شبکه سازی و بعد از آن ارتقای کمی و کیفی و سپس توجه به بعد استاندارد سازی و اتصال به بازارهای هدف در برنامه قرار دارد.

امامدادی ادامه داد: در الگوی جدید و طرح پایلوت توسعه مشاغل خانگی در تلاشیم تا با پر کردن خلاء طرح های قبلی، بخش هایی از مشکلات اشتغال کشور را با توسعه مشاغل خانگی رفع کنیم.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی  هدف گذاری اشتغال ایجاد شده در پی اجرایی شدن الگوی جدید مشاغل خانگی را در وهله اول ۲۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه برای اجرایی شدن این الگو افرادی به عنوان پشتیبان مشغول به کار خواهند شد، پیش بینی می شود اشتغال ایجاد شده در این طرح بیشتر از برآوردهای اولیه باشد.

امامدادی با بیان اینکه طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در مرحله نخست بصورت پایلوت در هشت استان کرمانشاه، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان، لرستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی آغاز شده، افزود: این طرح پس از ارزیابی، دریافت بازخورد و رفع نواقص در دیگر استان ها نیز اجرایی خواهد شد.