اخبار

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم جلسه با رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی قم برگزار شد.

قم

۱۴۰۰/۰۸/۲۳

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم جلسه با رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی قم برگزار شد.


متن کامل خبر

در ابتدای جلسه علی حسینی معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزش جهاددانشگاهی قم ضمن معرفی فعالیت های جهاددانشگاهی قم گفت: جهاددانشگاهی آمادگی همکاری و هم افزایی را در برنامه های ملی و استانی با کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و نیز ارائه آموزش های مهارتی و کارآفرینی در استان قم می باشد.

در ادامه  یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم: نیز گزارشی از وضعیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  قم ارائه داد و گفت: باتوجه به تاثیری که مشاغل خانگی می تواند در وضعیت معیشتی مردم داشته باشد و نیز به دنبال آن اثر مثبتی در حوزه اجتماعی برای شهروندان دارد در صورت در اختیار دادن فضایی برای ایجاد بازارچه در شهر قطعا انگیزه و روحیه خوبی در فعالان این بخش ایجاد می کند و نیز می تواند در حوزه جذب گردشگر هم کمک شایانی نماید.

در ادامه جلسه دکتر مصطفی ملایی گفت: باعث افتخار است که جهاددانشگاهی به صورت فعالانه در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و توانمندسازی شهروندان فعالیت می کند.

ملایی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد بازارچه و نمایشگاه های مشاغل خانگی در مجموعه گنبد سبز قم ارائه  نمودند و در این خصوص جلسات تخصصی تر نیز با مسئولین مربوطه برگزار و پیگیری شود.

شایان ذکراست: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان در حال برگزاری است.