اخبار

با حضور روسای اداره کل کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛دورهمی کارآفرینی و فعالان کارآفرینان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد

آذربايجان غربي

۱۴۰۰/۰۸/۲۳

خلاصه خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، نشست فعالان کارآفرینان آذربایجان غربی بمناسبت هفته جهانی کارآفرینی  با حضور رییس کانون کارآفرینان استان و مدیرکل و معاون کار و رفاه اجتماعی و رییس و معاون جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی و رییس انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان و مسوولان کارآفرینی استان و جمعی از کار آفرینان برتر ملی و استانی بمناسبت هفته جهانی کارآفرینی تحت عنوان دور همی کارآفرینی بمنظور بررسی مسایل حوزه کارآفرینی در استان و چالش های پیش رو در ارومیه برگزار شد.


متن کامل خبر

مهندس عبادی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به ترکیب اعضای کار آفرینان این نشست از بخش خصوصی و دولتی و نیمه دولتی بیان کرد: اعضای این نشست و فعالان کارآفرینی در این مجمع به خوبی انتخاب شده اند و هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با ایده های عملیاتی خود ارتقاء ضریب نوآوری و کارآفرینی را رقم بزند و چنین جلساتی باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این اکوسیستم اظهار کرد: این نهاد انقلابی با وجود اینکه کمترین درصد وابستگی به بودجه دولتی دارد کیفی ترین خدمات و بهترین همراهی را تحقق اهداف کارآفرینی در استان در کنار سایر نهادها داشته است و مشارکت فعالی در اجرای برنامه های هفته جهانی کارافرینی داشته است.

در این مراسم دکتر رستم زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به حوزه ها و راهبردهای کارآفرینی این نهاد در استان اظهار کرد: پژوهش های این نهاد  بستری  مستعد  برای کارآفرینی نخبگان استان فراهم می­آورد که تحقق عملیاتی آن بسیار پیچیده و ارزشمند و اثرگذار و مهم است و سعی کرده ایم  این مهم در حوزه طرح ملی مشاغل خانگی به خوبی با همکاری اداره کل کار و رفاه اجتماعی برای استان تجربه شود.

دکتر رستم زاده با اشاره به رسته های شغلی مدنظر این طرح بیان کرد: با رصد و پایش اکوسیستم کارآفرینی استان به لحاظ نیازها و ظرفیت­های استان ضریب تحقق و متغییر پایداری آن که بسیار حایز اهمیت است مورد تاکید بوده  لذا برروی رسته­ هایی  برنامه ریزی کرده ایم که متناسب با ظرفیت و نیازها و خواست متقاضیان باشد.

در ادامه دکتر دیلمقانی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان و معاون این واحد با تشریح آمار کمی و کیفی و اهداف این طرح و پیشرفت اجرایی آن در استان اظهار کرد: درصدد هستیم تجربه­ای کیفی در بحث اشتغال خانگی پایدار برای استان رقم بزنیم و تمامی فازهای طرح کاملاً براساس مطالعه و برمبنای یک مدل علمی و عملی طراحی شده است.

دکتر دیلمقانی اتصال به بازار را یکی از موضوعات و فازهای مهم و مورد تاکید این طرح ملی عنوان و اظهار کرد: برنامه ریزی عملیاتی برای تحقق این گام داشته ایم و آن را پیاده ریزی نموده ایم.

در ابتدای این نشست مهندس فرخی معاون کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اهداف برگزاری این نشست ها بمناسبت هفته جهانی کار آفرینی اظهار کرد: هدف از این نشست ها تبادل افکار و کیفی سازی زیست بوم کارآفرینی و مولفه­های عارضی بر آن هستیم و برنامه ها و نشست های خوبی و رویدادهای کیفی با نهادها از جمله جهاد دانشگاهی استان طراحی و بصورت مشترک برگزار کردیم.

در ادامه نشست مسولان و فعالان کارآفرینی به بحث و تبادل نظر در خصوص چالش های پیش روی این مهم در استان و راهکارهای توسعه آن پرداختند.