اخبار

نمایشگاه مشاغل خانگی بستری مناسب برای احیا صنایع دستی بومی/ اتصال 550 متقاضی طرح به بازار کار

همدان

۱۴۰۰/۰۸/۲۵

خلاصه خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با اشاره به اتمام دوره‌های آموزشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بیان کرد: در حال حاضر از سهمیه 2 هزار و 100 نفری، 550 نفر در همدان به بازار کار متصل شده‌اند.


متن کامل خبر

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، علی کلانترنیا رئیس جهاددانشگاهی استان همدان اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری همدان، معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان و مدیران دانشگاه جامع علمی و کاربردی همدان و جمعی از پیشرانان طرح ملی مشاغل خانگی برپا شد.

کلانترنیا اضافه کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای متقاضیان و پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان در حوزه های  فرش،تابلو فرش، چرم، سفال و سرامیک، مینا کاری،خیاطی (رودوزی های سنتی)، کیک و شیرینی و ... در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

کلانترنیا با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایط کرونا، امکان حضور نمایش محصول پیشرانان  بیشتر  در این نمایشگاه وجود نداشت افزود، طرح مشاغل خانگی به عنوان یکی از ظرفیت‌ها در حوزه اشتغال در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفت، در استان همدان فراتر از تصور و با توجه ظرفیت‌های بومی خوبی که وجود داشت از این طرح استقبال شد.

وی ابراز کرد: برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی در هر استان و شهری می تواند اعضای خانواده را در افزایش توانمندی ترغیب و موجب افزایش اعتماد به نفس و کارآفرینی آنها در تامین اقتصاد خانواده شود که این مهم خود می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید و کارافرینی موثر واقع شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: برپایی نمایشگا هایی از این دست می تواند در احیای هنرها و صنایع دستی خانگی  و بومی فراموش شده باشد.

 با اشاره به اینکه اجرای این طرح به همت جهاد دانشگاهی در حال انجام است، توضیح داد: این طرح در سطح ملی انجام شد تا کنون در بین 31 استان 20 هزار فرصت شغلی پایدار، 450 شبکه ایجاد شده است، هم‌چنین 200 برند ثبت شده، هزار فروشگاه و 16 هزار اطلاع رسانی در این زمینه صورت گرفته است.

کلانترنیا با اشاره به اتمام دوره‌های آموزشی، بیان کرد: در حال حاضر از سهمیه 2 هزار و 100 نفری برای اتصال به بازار حدود 600 نفر در همدان به بازار متصل شده‌اند.