اخبار

بیمه شاغلین کسب و کارهای خرد پشتوانه خوبی برای تقویت و پیشرفت مشاغل خانگی

همدان

۱۴۰۰/۰۸/۲۵

خلاصه خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی همدان، ربیعه علیمحمدی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان‌، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: یکی از نکات مثبت طرح مشاغل خانگی که با همکاری خوب جهاد دانشگاهی و ارتباط و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها صورت گرفت بیمه شدن این بانوان در طرح بیمه روستایی و مشاغل است که این خود پشتوانه خوبی برای ادامه و پیشرفت مشاغل خانگی در سطح استان است.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی همدان، ربیعه علیمحمدی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان‌، در حاشیه  بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  اظهار کرد: یکی از نکات مثبت طرح مشاغل خانگی که با همکاری خوب جهاد دانشگاهی و ارتباط و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها صورت گرفت بیمه شدن این بانوان در طرح بیمه روستایی و مشاغل است.

وی افزود: بیمه شدن این افراد پشتوانه خوبی برای ادامه و پیشرفت مشاغل خانگی در سطح استان است.

علیمحمدی تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده زنان در اجتماع برای هر قشر از این بانوان مشکلاتی وجود دارد، در حال حاضر مهم ترین شناسائی شده که از سوی دفتر امور بانوان استانداری ارائه شده حمایت از اشتغال دختران تحصیل کرده در سطح کارشناسی ارشد و دکتری است. تا ورودی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه صورت بگیرید و از طرفی این بانوان در کنار تحصیلات آکادمیک دانشگاهی تجربه لازم را در حرفه مورد نظر به دست بیاورند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: ‌یکی از اقدامات خوب در حوزه اشتغال بانوان که طی دو سال اخیر به آن توجه شد اجرای طرح مشاغل خانگی بود که از سوی جهاد دانشگاهی و با همکاری دستگاه‌های دیگر کلید خورد. استاندارد مشاغل خانگی در سال 98 ایجاد شد به این صورت که برای بانوان با تعداد کمتر از 5 نفر که در منزل خود می‌توانند تولیداتی را راه‌اندازی کنند مجوز صادر می‌شود.

علیمحمدی ادامه داد: افراد دارای مجوز مشاغل خانگی این توانایی را دارند که درخواست استاندارد داده و با دریافت ایزو حتی صادرات انجام دهند.

وی با اشاره به طرح قبلی یعنی توانمندسازی 158 بانوی همدانی که از سوی جهاد دانشگاهی انجام شد، بیان کرد: در زمینه آموزش به بانوان زیر دیپلم مشکلی وجود ندارد اما در طرح جدید که درگیر آن هستیم و ویژه افراد تحصیل کرده و با تخصص خاص هست مشکلاتی وجود دارد که باید برای این افراد  متخصص شغل ایجاد کرد