اخبار

اشتغال یکی از موضوعات مورد توجه این نهاد است

تهران

۱۳۹۶/۱۱/۱۴

متن کامل خبر

دکتر شریفی زاده معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: یکی از موضوعات طرح اشتغال فراگیر مبحث «توسعه مشاغل خانگی» است، در این راستا طی همکاری جهاددانشگاهی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است ۲۰ هزار شغل در ۸ استان پایلوت ایجاد شود.

دکتر شریفی زاده اظهار کرد: اشتغال یکی از موضوعات جدی است که همواره مورد توجه مسوولان است از این͏ رو طرحی با نام اشتغال فراگیر توسط مسئولان کلید زده شده و در کشور دنبال می͏شود.

وی افزود: یکی از موضوعات این طرح توسعه مشاغل خانگی است، در این راستا جهاددانشگاهی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری داشته و قرار است ۲۰ هزار شغل در ۸ استان پایلوت ایجاد شود.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی یادآور شد: بر این اساس شناسایی ظرفیت های هر استان و شناخت استعدادها و ظرفیت های منابع انسانی و آموزش در این راستا در حال انجام است تا شغل های موردنیاز کشور ایجاد شود.

شریفی زاده خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح انجام͏ شده و در آینده نزدیک به͏ کل کشور از جمله استان قزوین تسری پیدا خواهد کرد تا شاهد اجرای کامل این طرح بزرگ باشیم.

وی تأکید کرد: در برنامه ششم توسعه علاوه بر مأموریت ها و وظایف موجود در اساسنامه و اسناد بالادستی جهاددانشگاهی، قرار است علاوه بر نیازهای ملی به نیازهای استانی نیز توجه جدی و ویژه شود.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی یادآور شد: جهاددانشگاهی استان قزوین با توجه به ظرفیت های بسیار خوب این استان می͏تواند گامی برای شکوفا کردن این پتانسیل عظیم بردارد و خدمت بزرگی به کشور و استان داشته باشد.

شریفی زاده گفت: با توجه به اسناد آمایش استانی در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری قدم هایی برای شناسایی ظرفیت ها و نیازهای استان قزوین برداشته شده است.

وی افزود: در حوزه درمان ناباروری و درمان سرطان، در حوزه فرش و اسباب بازی پیگیری و فعالیت هایی از سوی جهاددانشگاهی قزوین انجام و پایه͏های مناسبی گذاشته͏ شده است که جای تقدیر دارد. 

شریفی زاده تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشتند بحث زبان͏آموزی است تا به͏ واسطه آن فرهنگ و هویت انقلابی در جهان اشاعه پیدا کند.

این مسوول با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر در موضوع زبان آموزی کارهای خاص بومی انجام͏ نشده تا از این ظرفیت به درستی استفاده شود، بیان کرد: امروز مراکز مختلفی در این حوزه وارد شده اما منابع آن ها بیگانه است و متناسب با نیاز فرهنگ کشور و بومی سازی شده نیست.

شریفی زاده تأکید کرد: جهاددانشگاهی واحد استان قزوین در تلاش است کتاب آموزش زبان انگلیسی را در ۸ جلد تألیف کند تا در سطح ملی به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گیرد که امیدواریم با حمایت های انجام͏ شده این حرکت مثبت به نتایج خوبی برسد و با قوت ادامه یابد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: بی شک با حمایت های استانی و کشوری اقدامات جهاددانشگاهی قزوین تأثیرگذاری لازم را در سطح کشور به عنوان مجموعه ای کارآمد و موج آفرین ایجاد خواهد کرد.