اخبار

جلسه مشترک مدیر و عوامل اجرایی طرح با دهیار و شورای اسلامی روستای زاغه/ ضرورت تشکیل تعاونی خیاطی در این روستا

همدان

۱۴۰۰/۰۸/۳۰

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان، جلسه مشترک مدیر اجرایی طرح با دهیار و شورای اسلامی روستای زاغه از توابع شهرستان بهار برگزار شد.


متن کامل خبر

در این جلسه، رامین امیری مدیر واحد اشتغال با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 3200 نفر ثبت نام شده اند گفت: در اجرای الگوی نوین اشتغالزایی برای ایجاد کسب وکار، تسهیلات به متقاضیان اعطا نخواهد شد بلکه با توانمندسازی، تامین مواد اولیه و زمینه فروش و عرضه محصول توسط پیشران‌ها فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم ‌می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه فاز اجرا می شود ادامه داد: در فاز اول شناسایی فرصت با توجه به نقاط قوت و ضعف استان 11 مزیت شغلی از جمله تولیدات چرم دست دوز، میناکاری، کیک و شیرینی پزی، قالی‌بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور به عنوان رشته‌های مورد حمایت این طرح معرفی شده است

امیری یادآور شد: تلاش‌ها در استان همدان مبنی بر اجرای فاز ارزیابی اولیه، استعدادسنجی، مشاوره و هدایت متقاضیان با برنامه‌ریزی‌ و هم افزایی به صورت همزمان پیش  می رود تا اتصال به بازار جامعه هدف با شتاب بیشتری انجام گیرد.

آقای دلشاد، رئیس شورای اسلامی روستا زاغه نیز در این جلسه اظهار کرد: پتانسیل‌های خوبی در شهرستان بهار و به طور ویژه در این روستا وجود دارد که با توسعه مشاغل خانگی علاوه بر توسعه اشتغال شاهد مهاجرت معکوس نخواهیم بود.

دلشاد با اشاره به اینکه بیشتر ساکنان این روستا در حوزه کیف دوزی مشغول به کار هستند ادامه داد: توسعه این رشته نیاز به هم افزایی و همت همه جانبه متولیان دارد تا با ارتباط موثر بین متقاضیان و پیشران‌ها دغدغه این حوزه برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشاغل این طرح با توجه به مزیت استان توسط جهاددانشگاهی شناسایی شده است به یقین اجرای موثر آن موجب حفظ فرهنگ و کسب و کارهای بومی منطقه می‌شود.

دلشاد یادآور شد: در حال حاضر در این روستا افراد زیادی به تولید محصولات بومی همچون کیف مشغول به کار هستند که با توجه به اهداف این طرح لازم است با تهیه زیرساخت مناسب زمینه هدایت، برندسازی و شبکه سازی محصولات آن‌ها فراهم شود.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر گردید تا با تشکیل تعاونی کیف دوز های روستای زاغه و تجمیع فعالان این حوزه، بتوان از ظرفیت این تعاونی در راستای یکپارچه سازی تولید، برند سازی و افزایش تولید گام های موثری برداست