اخبار

" 600 میلیون تومان برای آموزش فرش دستباف در همدان اختصاص یافت"

همدان

۱۴۰۰/۰۹/۰۱

خلاصه خبر

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همدان/ استانداری: ظاهر پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در جلسه کمیته فرش دستباف استان همدان با بیان اینکه فرش یکی از بخش های مهم در هنر، فرهنگ، صنعت و اقتصاد استان همدان و کشور است گفت: احیای تعاونی های راکد فرش با هماهنگی و پشتیبانی های دولتی در حوزه آموزش و بازاریابی در دستورکار قرار دارد.


متن کامل خبر

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همدان/ استاندری: ظاهر پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در جلسه کمیته فرش دستباف استان همدان با بیان اینکه فرش یکی از بخش های مهم در هنر، فرهنگ، صنعت و اقتصاد استان همدان و کشور است گفت: احیای تعاونی های راکد فرش با هماهنگی و پشتیبانی های دولتی در حوزه آموزش و بازاریابی در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به راه اندازی خوشه فرش در استان همدان گفت: برنامه خوشه فرش در شرکت شهرک های صنعتی با کیفیت و خوب پیش می‌رود و مقرر شد تمام سیاستگذاری ها و پیگیری ها در استان با توجه به لحاظ برنامه خوشه فرش دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: تمام رشته های مرتبط با فرش اعم از پشم چینی، ریسندگی، رنگرزی، طراحی نقشه و بافندگی نیازمند حمایت جدی و رسیدگی مستمر است که در این زمینه اقدامات لازم پیش بینی شده و از جمله در شهرستان های نهاوند، کبودراهنگ اقدامات تاثیر گذاری صورت گرفته است.

پورمجاهد خاطر نشان کرد: هدایت تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی به سمت استفاده از طرح های فرش در شرکت های پشتیبان و واحدهای شخصی انجام شده و اختصاص حدود هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان به ۲۸۱ طرح و مقدماتش فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه فرش استان برای بیش از ۵۰ هزار نفر در استان اشتغال زایی ایجاد کرده است گفت: با حمایت های دولتی و همکاری بخش خصوصی و فعال سازی تشکل های فرش، در حوزه بازاریابی زمینه صادرات فرش ایجاد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ایجاد زنجیره تولید فرش دستباف را یکی از نیازهای اساسی استان دانست و گفت: انتظار می رود مرکز ملی فرش ایران در این راستا همراهی و همکاری لازم را با استان همدان داشته باشد

پورمجاهد با اشاره به اینکه جنبه صادراتی فرش از همه جنبه های دیگر آن قوی تر و مهم تر است گفت: برنامه ریزی دقیق برای تحقق و دستیابی به توسعه و رونق بخشی بازار فرش دستباف پیش بینی شده است.

استان همدان دارای افزون بر ۵۰ هزار بافنده فرش در مناطق روستایی و شهری است