به گزارش دبیر خانه طرح ملی مشاغل خانگی : در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی و مشاوره متقاضیان مشاغل خانگی انوشیروان سعیدی مشاور کسب و کار آنلاین به دلایل اهمیت رضایت مشتری برای کسب و کارها اشاره کردو گفت : رضایت مشتری در یک کسب و کار به قدری زیاد است که میتوان گفت حتی ممکن است آینده یک کسب و کار به آن گره باشد.
وی ادامه داد: اگر شما در کسب و کارتان میزان رضایت مشتریان را اندازه گیری نکنید در واقع نمیتوانید مشتریان ناراضی را شناسایی کنید. مشتریان ناراضی به راحتی نظرات منفی خود را راجع به کسب و کار شما انتشارمی دهند.
سعیدی با بیان اینکه رضایت مشتری نقطه تمایز شماست، ادامه داد: در بازار رقابتی امروز که کسب و کارها برای به دست آوردن مشتریان و فروش بیشتر تلاش میکنند، اهمیت رضایت مشتری به عنوان یک تمایز کلیدی دیده میشود.
وی ادامه داد: کسب و کارهایی در این فضای پر تلاطم موفق عمل میکنند که رضایت مشتری را به عنوان یک عنصر حیاتی در استراتژی کسب و کار خود لحاظ میکنند.
مشاور کسب و کار آنلاین در ادامه به راهکارهای مشتری مداری اشاره کرد و گفت: مشتریان سرمایه قابل رشد سازمان هستند از این رو ما باید تعیین مشتریان هدف سازمان و کسب و کار، هماهنگ کردن استراتژی مشتری مداری با هویت سازمانی و مشتریان خودتان را تا حد امکان شناخت .
سعیدی به راهکارهای مشتری مداری اشاره کرد و گفت: رضایت احساس مثبتى است که درهر فرد پس از استفاده کاال یا دریافت خدمتى ایجاد مى شود. در جوامع کنونى محصول یا خدمتى مورداستقبال مشترى قرارخواهدگرفت که ارزش موردانتظار وى را برآورده ساز از این جهت باید نیازهای مشتریان را با نظر خواهی از آنان شناسایی کرد.
وی با بیان اینکه یکبارمحصول خود را به مشتری فروختن هنر نیست بلکه بارها و بارها فروختن محصول به مشتری هنر است و افزود: مشتریان بیشتر از هر چیزی به دنبال صداقت هستند. شما می توانید در کنار این که درباره مزایای محصولات و یا سرویس های خود با آن ها صحبت می کنید به معایب آن نیز اشاره کنید.
این مشاور کسب و کار ادامه داد: هنگامی که از محصول خود یک تصویر رویایی در ذهن مشتری بسازید اما محصول هیچ شباهتی به آن رویا نداشته باشد شما مشتری خود را برای همیشه از دست خواهید داد.
انتهای پیام
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷