اخبار

بازدید از کارگاه چرم دوزی سهرابی در خرم آباد

لرستان

۱۴۰۰/۰۹/۰۳

متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان از کارگاه چرم دوزی سهرابی در خرم آباد بازدید کرد.

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در لرستان رحیم بیرانوند مدیر اجرایی این طرح از کارگاه چرم دوزی سید سعید سهرابی از پشتیبانان فعال این طرح در خرم‌ آباد بازدید کرد.

سهرابی در این بازدید گفت: چرم‌دوزی هنری است که در هر جا و هر مکان می‌توان همراه خالق خود باشد و به همین خاطر یک شغل خانگی بسیار مناسب برای افرادی است که جویای شغل هستند.

وی با اعلام اینکه یکی از چالش‌های تولیدکنندگان محصولات دست‌دوز چرمی تهیه مواد اولیه ارزان قیمت و باکیفیت است، گفت: در صورت حمایت نهادهای دولتی و سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی در راستای رفع این مشکل، می‌توان بازار خوبی را در این حوزه از صنایع دستی استان ایجاد کرد.

این تولیدکننده مصنوعات چرمی در لرستان با اشاره به اینکه در صورت فراهم بودن بازار فروش، این شغل می‌تواند یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل خانگی باشد، افزود: خلاء بازار فروش همواره تولیدکنندگان مصنوعات چرمی را با مشکل روبرو ساخته و بیشتر این افراد ترجیح می‌دهند تا زمانی که سفارش نگرفته‌اند، محصولی را تولید نکنند.

لازم به ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با توجه به نیاز دستگاه های اجرایی مختلف قابلیت و انعطاف لازم جهت پیاده سازی و اجرا را با توجه به اهداف و برنامه های دستگاه متولی مختلف را دارد.