اخبار

جهش ۹۰۰ در‌صد‌ی اعطا‌ی تسهیلات مشاغل خانگی در البرز

البرز

۱۴۰۰/۰۹/۰۳

خلاصه خبر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فریدون محمد‌ی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرزگفت: با توجه به شیوع کرونا و صدما‌ت وارده در تمام حوزه ها‌ی اقتصاد‌ی، اجتماعی، فرهنگی جامعه به همت معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و به منظور حمایت از هنر‌مند‌ان و فعالان این حوزه مقرر شد تسهیلات کم‌بهره در اختیار واجدین شرایط این استان قرار بگیرد.


متن کامل خبر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فریدون محمد‌ی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرزگفت: با توجه به شیوع کرونا و صدما‌ت وارده در تمام حوزه ها‌ی اقتصاد‌ی، اجتماعی، فرهنگی جامعه به همت معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و به منظور حمایت از هنر‌مند‌ان و فعالان این حوزه مقرر شد تسهیلات کم‌بهره در اختیار واجدین شرایط این استان  قرار بگیرد.

 

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی البرز افزود: بر این اساس و با هماهنگی‌های انجام شده از ابتدا‌ی سال تا‌کنون معادل ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به هنر‌مند‌ان و صنعتگر‌ان تحت پوشش  این استان اختصاص یافته است.

او با اشاره به لزوم رفع موانع و مشکلا‌ت واحد‌های تولید‌ی و کار‌گاه ها‌ی صنایع‌دستی گفت: تسهیلا‌ت ارائه شده شامل تمامی متقاضیان دارای مجوز، کارت شناسایی و پروانه تولید انفراد‌ی و کار‌گاهی شده و از ۲۰۰ میلیون ریال تا ۵ میلیارد ریال مصوب و به منظور طی مراحل قانونی به بانک ها‌ی عامل معرفی شده‌اند.

محمدی گفت: از ابتدا‌ی سال تا‌کنون ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته که این میز‌ان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰۰ در‌صد رشد داشته است.

او افزود: صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در کنار سایر صنایع تأثیر به سزایی در رشد و توسعه البرز و در نتیجه اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد‌ی داشته و همواره از سوی نهاد ها‌ی متولی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.