اخبار

بازدید از کارگاه خیاطی کاکاوند در خرم آباد

لرستان

۱۴۰۰/۰۹/۰۳

متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان از کارگاه خیاطی کاکاوند بازدید کرد.

دوخت و دوز یا خیاطی یکی از قدیمی‌ترین هنرهایی است که بشر با آن آشنا شده و از زمان انسان‌های نخستین تا به امروز پوشیدن لباس یک ضرورت بوده است و هر شخصی تمایل دارد که ظاهر خود را به بهترین شکل ممکن آراسته کند؛ بنابراین رنگ و طراحی پوشاک باید هنرمندانه، زیبا، هماهنگ با شرایط محیط و باب روز باشد.

از این رو فن یا به عبارتی هنر خیاطی به وجود آمد و در ردیف مشاغل مهم و کارآمد جامعه قرار گرفت و روز به روز در کنار هنرها و فنون دیگر رشد کرد و به روز شد. از گذشته تا امروز این هنر طرفداران زیادی داشته است و مردان و زنان بسیاری با این هنر در سطوح مختلف آشنا هستند.

حرفه و هنر خیاطی سرشار از فرصت‌های شغلی و متفاوت است؛ از طراحی لباس گرفته تا انجام تزئینات آن و از دوخت لباس‌های مجلسی گرفته تا تعمیرات لباس‌های روزمره! لذا امرار معاش و کسب درآمد از این طریق را نمی‌توان نادیده گرفت. در واقع با صرف هزینه، انرژی و وقت برای یادگیری هنر خیاطی چیزی از دست نمی‌دهیم.

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان رحیم بیرانوند مدیر اجرایی این طرح از کارگاه خیاطی کاکاوند بازدید کرد.

تهمینه کاکاوند، پیشران رشته دوزندگی(خیاط لباس) طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان لرستان که ساکن خرم آباد است، در این بازدید گفت: با شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته، رونق کار صنف تولیدکنندگان نیز هماند سایر صنوف از بین رفت و تولیدکنندکان در انبوهی از چک ها گرفتار شدند. از زمان شیوع این ویروس و تعطیلی های بازار، بازاریان که باید کار را به تولیدکننده سفارش دهند جرات ریسک و خرید پارچه و تولید ندارند، در عین حال قیمت پارچه نیز روز به روز در حال افزایش است و فروش پایین و افزایش قیمت ها امکان ریسک تولید را از بازار سلب کرده است.