اخبار

مشاوره هدفگذاری مالی و حذف اثر تورم برای پیشران پوشاک اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۰۳

خلاصه خبر

دومین جلسه مشاوره تخصصی بازاریابی و فروش برای تولیدکننده پوشاک شهرستان اندیمشک با موضوع هدفگذاری مالی برگزار شد.


متن کامل خبر

 به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه 2 آذرماه 1400 با حضور سیدرضا علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مرضیه باقری بابااحمدی کارشناس اجرایی طرح برای مریم دانش مدیر تعاونی پوشاک ستایش اندیمشک در مرکز شماره یک جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.
در این جلسه دکتر علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، تصمیم خانم دانش برای ورود به حوزه بازار و تعلیق موقت برنامه تولید را تصمیمی درست دانست و اظهار کرد: در بازاریابی اولین کار هدفگذاری مالی است؛ این هدف مالی هم براساس انتظار و توان خودتان برای یک بازه 6ماهه یا یکساله تعیین می شود.
وی با طرح این پرسش که شما قرار است در تاریخ 2 آذر 1401 ماهانه چه درآمدی داشته باشید، گفت: وقتی تصمیم دارید سه میلیارد تومان برای کاری سرمایه گذاری کنید یک راه برای تخمین سود مناسب محاسبه سود بانکی آن است. شما به طور میانگین باید 20 تا 40 درصد حاشیه سود داشته باشید پس سود خالص ماهانه شما چیزی حدود 100 میلیون تومان و درآمد ناخالص تان باید رقمی حدود 3 تا چهار برابر آن باشد. 
مشاور کارآفرینی و اشتغال طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان ادامه داد: البته شما باید تأثیر تورم را هم در نظر بگیرید و باتوجه به آنکه این امر به سادگی قابل محاسبه نیست یک راه ساده تر برای حذف اثر تورم، تبدیل هدفگذاری درآمدی به دلار است. کار دوم که باید انجام دهید برنامه ریزی مالی ماهانه طی این یکسال است و به طور معمول این رقم را باید ماهانه 1.5 برابر کاهش دهید تا هدف مالی هرماه را بدست آورید و براین اساس هدف مالی و برنامه مالی ماهانه تنظیم کنید. اگر به طور میانگین 15 الی 20 درصد رشد ماهانه درنظر بگیرید، خوب است.
علوی با بیان اینکه این عددها البته بعدها در حین کار و محیط واقعی باید مرتب اصلاح شوند، افزود: وقتی وارد فضای کار شدید داده های واقعی بدست می آورید و می توانید این اعداد و ارقام را اصلاح کنید. پس به عنوان مصوبه اول، اعداد هدفگذاری مالی ماهانه خود را تا یکسال آینده، مشخص کنید.
وی ادامه داد: وقتی این اعداد را مشخص کردید به این موضوع فکر کنید که چگونه باید این درآمدها را محقق کنید. پس تمرکزتان را روی درآمد برج 10 امسال و برج بعدی بگذارید. همچنین لازم است حداقل هرسه ماه یکبار روی برنامه تان یک بازبینی داشته باشید اما در مجموع در ماه باید حواستان به هدفگذاری ماه، در هفته به هدف مالی هفته و در روز به هدف مالی همان روز باشد که آیا توانسته اید آن رقم را محقق کنید.
مشاور کارآفرینی و اشتغال طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان با اشاره به مفهومی تحت عنوان "چرخه بهبود مستمر" تصریح کرد: این مسیر شامل سه کار برنامه ریزی، اقدام و اصلاح است. در واقع ابتدا برنامه ریزی و سپس آن را به تعداد محدود تست می کنید و بعد اقدام بزرگ تر، اصلاح فرآیند و برنامه ریزی بعدی را خواهید داشت و این چرخه مرتب تکرار و بزرگ می شود.
علوی با تأکید بر اهمیت هدفگذاری در برنامه بازاریابی، خاطرنشان کرد: وقتی هدفگذاری مالی شما مشخص شد، در گام بعدی فکر می کنید که چه محصولی و چه تعداد باید بفروشید پس محصول و تیراژ ان هم مشخص می شود و به این ترتیب برنامه فروش و تولید شما هم شکل می گیرد. البته این برنامه ها مستلزم بازنگری است و این امر باید حین کار مرتب اتفاق بیافتد زیرا بازنگری به شما داده های واقعی تری برای هدفگذاری می دهد.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه در راستای برنامه دوشنبه های مشاوره برای این پیشران حوزه پوشاک به صورت رایگان برگزار و مقرر شد این تولیدکننده تا هفته آینده برنامه هدفگذاری مالی یکساله خود را تدوین کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.