اخبار

تأمین 4 دستگاه چرخ خیاطی با اعتباری حدود 600 میلیون ریال برای متقاضیان ملاشیه اهواز

خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۰۳

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان گفت: چهار دستگاه چرخ خیاطی با اعتباری حدود 605 میلیون ریال خریداری و به زنان سرپرست خانوار متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ملاشیه اهواز تحویل داده شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد اظهار کرد: این تعداد چرخ خیاطی به همت موسسه خیریه کارساز و با همکاری صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران در قالب تسهیلات بدون بهره و با اقساط پایین خریداری شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
وی افزود: براساس بررسی ها و پایش انجام شده، برخی نیروهای آموزش دیده متقاضی فعالیت در حوزه تولید پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان بدلیل عدم تمکن مالی برای تأمین تجهیزات، امکان حضور در طرح را نداشتند که با این اقدام به پیشران مربوطه متصل شدند و از این پس می توانند سفارش کار دوخت را در منزل انجام داده و تحویل دهند.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده با پیشران طرح، قرار است به طور مرتب به این افراد سفارش کار داده شود تا بتوانند ضمن پرداخت اقساط چرخ خیاطی، به درآمد پایدار و استقلال مالی یرسند.
تقی نژاد تصریح کرد: بازپرداخت مبلغ این تسهیلات 36 ماهه و بدون سود از طریق صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران خواهد بود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.