اخبار

جلسه با کارآفرین نمونه و پیشران طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

سمنان

۱۴۰۰/۰۹/۰۴

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان، جلسه با یکی از پیشرانان استانی طرح در حوزه فرش و گلیم برگزار شد.


متن کامل خبر

جلسه هماهنگی و همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان سمنان با حضور واعظی، مدیر اجرایی طرح و سید جواد کاظمی پیشران طرح در سمنان برگزار شد.

سید جواد کاظمی بعنوان کارآفرین نمونه و مدرس و پیشران طرح با بیش از 100نفر زیر مجموعه درشهرهای شاهرود و گرمسار با حمایت یک شرکت تعاونی فراگیر در حال همکاری با این طرح می‌باشد

پیگیری برنامه اتصال به بازار و تامین مواد اولیه برای متقاضیان طرح، برگزاری کارگاه اموزشی مهارتی و استاندارد سازی محصولات جدید برای متقاضیان در شاهرود، برنامه ریزی جهت برپایی چند نمایشگاه ملی و خارج از کشور برای محصولات تولیدشده و برنامه ریزی جهت تأمین منابع مالی برای تامین تجهیزات و مواد اولیه برای جذب متقاضیان بیشتر در این حوزه از جمله موضوعات بیان شده در این جلسه بود.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرحهای گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.