اخبار

گزارشی از پیشرفت بانوان ایران به جامعه‌ی جهانی در اجلاس پکن/ تشریح توانمندی اشتغال زنان کشور

تهران

۱۳۹۸/۰۹/۰۹

متن کامل خبر

جمهوری اسلامی ایران در اجلاس «پکن ۲۵» که به مدت ۳ روز در مقر سازمان ملل در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه. در کشور تایلند شهر بانکوک برگزار می شود حضور یافته‌ ، در پنلی تخصصی، وضعیت توانمندسازی اقتصادی بانوان ایرانی با رویکرد اشتغال را تشریح می‌کند؛ جهاددانشگاهی به‌عنوان مجری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این اجلاس شرکت کرده است.



جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست دارای پنل است و به͏ طور تخصصی در حوزه͏ی توانمندسازی اقتصادی زنان با رویکرد اشتغال بانوان سرپرست خانوار گزارشی از پیشرفت بانوان ایران را به جامعه جهانی ارائه می͏دهد.
در این اجلاس هیاتی به ریاست سرکار خانم دکتر ابتکار معاون امور بانوان و خانواده رییس͏ جمهور با حضور دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرکار خانم مهناز امامدادی رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و مشاغل خانگی، دکتر محمدصادق بیجندی معاون رییس جهاددانشگاهی و سرپرست سازمان تجاری͏ سازی فناوری و اشتغال دانش͏ آموختگان و جمعی از مدیران و کارشناسان جهاددانشگاهی و تعدادی از پیشرانان و کارآفرینان فعال در حوزه زنان در کل کشور به ارایه͏ ی اقدامات کشورمان در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار می͏ پردازند و در نمایشگاه جانبی اجلاس نیز شرکت خواهند کرد.
جهاددانشگاهی به͏ عنوان مجری طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در بیست و پنجمین کنفرانس پکن ۲۵ در محل سازمان ملل در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در کشور تایلند (بانکوک) شرکت کرده است و در نمایشگاه جانبی آن شرکت خواهد داشت.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دنبال شبکه͏ سازی و ایجاد شبکه͏ های عملیاتی و نقش توسعه و واسطه بین متقاضی و برندهای ملی، محلی و پیشران است که ذیل تفاهم͏ نامه͏ای سه͏ جانبه بین جهاددانشگاهی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار و نتیجه محور بودن اشتغال این زنان توسط جهاددانشگاهی در ۲۵ استان برگزار می͏شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تجاری͏ سازی اشتغال و دانش͏ آموختگان جهاددانشگاهی، اجلاس پکن ۲۵ به مناسب بیست و پنجمین سالگرد اعلامیه پکن در بانکوک مقر آسیا اقیانوسیه (اسکاپ) برگزار می͏ شود. این کنفرانس از امروز آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این نشست نمایندگان مسئول حوزه زنان کشورها به ارائه وضعیت پیشرفت زنان می͏ پردازند.