اخبار

سمپوزیوم ملی هنر در قاب با همکاری دبیرخانه طرح مشاغل خانگی استان سمنان برگزار شد

سمنان

۱۴۰۰/۰۹/۰۹

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان و با همکاری دبیرخانه این طرح، سمپوزیوم ملی هنر در قاب در شهرستان مهدیشهر برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، در این رویداد بیش‌از 150 هنرمند از 10 استان کشور از جمله، سمنان، تهران، البرز، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، ایلام، کردستان و... حضور داشتند.

این سمپوزیوم در رشته‌های مختلف مانند سوزن‌دوزی، چله‌کشی فرش، معرق کاشی شکسته، سوخته‌نگاری، بافت عروسک، درویش دوزی، دوخت پانچو، پته‌دوزی، معرق چوب، مجسمه سازی و...برگزار ‌شد

در حاشیه این سمپوزیوم و در نشست مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان سمنان و دبیر این سمپوزیوم، تفاهمنامه همکاری پیشرانی با یکی از متخصصین حوزه فرش و دستبافته های داری در استان سمنان آقای خادمیان، بعنوان مبتکر در زمینه احیا فرش سنتی سنگسر منعقد شد.

آموزش و توانمندسازی و مشاوره تخصصی به بیش از 30 نفر از شرکت کنندگان و علاقمندان در طرح مشاغل خانگی در این رویداد و برنامه ریزی جهت اتصال به بازار آنان، برنامه ریزی جهت برپایی رویدادهای تخصصی دیگر در حوزه فرش سنگسر و توسعه و ترویج بافت آن در استان و تلاش برای احیا این صنعت در استان سمنان نیز در این نشست بررسی و مصوب شد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.