اخبار

گشایش نمایشگاه تولیدات پوشاک در مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی البرز

البرز

۱۴۰۰/۰۹/۰۹

خلاصه خبر

گشایش نمایشگاه تولیدات پوشاک در مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی البرز


متن کامل خبر

ایسنا/البرز گشایش  نمایشگاه تولیدات پوشاک در مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی البرز.

به گزارش ایسنا؛ سردار علیرضا حیدرنیا روز دوشنبه هشتم آذرماه در مراسم گشایش نمایشگاه تولیدات پوشاک واحدهای خرد خانگی استان البرز اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سالی است که شعار سال را شعار اقتصادی قرار می‌دهند و این نشان دهنده این است که راهبرد ایشان برای ادامه مسیر و حکمرانی درست کشور بر مبنای اقتصاد استوار است.

وی با بیان اینکه اقتصاد پاشنه آشیل است که دشمن آن را نشانه رفته؛ ادامه داد: اقتصاد کشور در شرایط سخت تحریمی و در وضعیتی که آمریکا اتاق جنگش را به وزارت خزانه داری خود منتقل کرده؛ مورد هدف دشمنان قرار گرفته است.

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری برای احیاء وضعیت موجود حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی را توصیه کرده‌اند ولی متاسفانه برخی در خصوص این شعار راهبردی بی تقوایی کرده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با کلماتی از قبیل ریاضت اقتصادی متفاوت است و به معنای نگاه به درون و تکیه به توانمندی‌های خود است.

سردار حیدرنیا گفت: با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به جای پررنگ کردن نداشته‌ها و نگاه به دست دشمنان، ظرفیت‌های درونی و داشته‌های خود را شکوفا کنیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز اضافه کرد: یکی از مولفه‌های مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به مشاغل خرد و خانگی است.

وی ادامه داد: مشاغل خرد و خانگی، پایگاه‌های کوچکی هستند که اگر تقویت شوند می‌توانند به جبهه قدرتمندی در مقابل دشمنان تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: مزیت مشاغل خانگی در مقابل صنایع بزرگ این است که به سرعت به بازدهی می‌رسند و با هزینه کم راه اندازی می‌شوند.

سردار حیدرنیا گفت: در حوزه مشاغل خانگی باید به دنبال وسعت نگاه باشیم و شرایطی فراهم کنیم که تولیدات این حوزه به سایر کشورها صادر شود.

وی ادامه داد: باید به سمتی پیش برویم که هر پایگاه بسیج و سپاه به کارگاه اشتغالزایی تبدیل شود تا بتوانیم در مسیر تحقق منویات رهبری در خصوص عملی شدن شعار سال گام برداریم.

وی در پایان گفت: تلاش جهاد دانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری کرج در برگزاری این نمایشگاه قابل تقدیر است و امید است با تعامل بیشتر حوزه مشاغل خانگی و خرد  استان توسعه بیشتری پیدا کند.

البرز ظرفیت تبدیل شدن به قطب پوشاک کشور را دارد

سرهنگ مهران طیران رئیس بسیج سازندگی استان البرز هم در این مراسم اظهار کرد: در این نمایشگاه ۲۳ واحد تولیدی محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته از جغرافیای جمعیتی و سرزمینی استان البرز، می‌توان گفت این استان ظرفیت دارد که به قطب پوشاک تبدیل شود.

وی افزود: البرز استانی است که بخش عمده‌ای از جمعیت آن شهری است و روستانشین کم دارد و از همین فرصت می‌توان برای راه اندازی واحدهای خرد خانگی به ویژه تولیدی‌های کوچک پوشاک استفاده کرد.

این مسئول توضیح داد: از سال قبل راه اندازی ۳۷ واحد اشتغالزایی با محوریت پوشاک در دستور کار قرار گرفته و با تخصیص اعتبار مناسب، اغلب این واحدهای تولیدی شکل گرفته و فعال شده اند.

طیران تاکید کرد: به جز تولید باید به فکر راه‌هایی برای رونق فروش و بازاریابی درست تولیدات این واحدها باشیم تا چرخه اقتصادی آنها به درستی حرکت کند.

این مسئول افزود: در نمایشگاه پوشاک بازار سیب غرفه‌ای برای مشاوره و آموزش رایگان در حوزه تولید پوشاک  ایجاد شده و شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی مدرک معتبر دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: این نمایشگاه به همت جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی البرز و شهرداری کرج برگزار شده تا دریچه‌ای برای اشتغالزایی کسانی باشدکه با سرمایه اندک به دنبال تولید و راه اندازی کسب و کارهای خرد هستند.

اکوسیستم مشاغل خانگی

احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز هم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایسنا، گفت: مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در سال جاری با همکاری جهاد دانشگاهی استان، اداره کل تعاون و سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج راه‌اندازی گردیده است.

فیروزی افزود: شکلگیری این مرکز در راستای اجرای مطلوب و بهینه طرح توسعه مشاغل خانگی به عنوان یک مدل جدید صورت گرفته است و در نوع خود به عنوان اولین مرکزی است که در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی به عنوان اکوسیستم مشاغل خانگی به گونه‌ای طراحی شده است که از یک سو، فعالان و پیشرانان و صاحبان مشاغل خانگی در قالب کمیته‌های مختلف حضور دارند و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های این حوزه با حضور آنها در کنار ارکان دبیرخانه مشاغل خانگی و دستگاه‌های متولی استانی صورت می‌پذیرد و از سوی دیگر، این مرکز محلی برای عرضه و فروش محصولات و دست‌آفرین‌های مشاغل خانگی محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: علاوه بر این، ارائه مشاوره‌های تخصصی به متقاضیان این حوزه و همچنین شکل‌گیری کارگزاری عرضه و تقاضای محصولات کسب و کارهای خانگی بین صنایع و دارندگان مشاغل خانگی از بخش‌های مهم این مرکز است که زنجیره خدمات در این مرکز را کامل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش نمایشگاهی این مرکز بیش از ۳۵ غرفه برای عرضه و فروش محصولات در نظر گرفته شده است که بخشی به عنوان غرفه‌های ثابت در اختیار مسئولان کمیته‌ها و پیشرانان قرار گرفته است و ۲۴ غرفه نیز برای نمایشگاه‌های دوره‌ای پیش‌بینی شده است که به صورت ماهانه در اختیار گروه‌های متقاضی قرار می‌گیرد.

وی در پایان اعلام کرد: از امروز به مدت دو هفته بخش گردشی نمایشگاه در اختیار سازمان بسیج سازندگی استان قرار گرفته است تا محصولات و تولیدات پوشاک تحت حمایت خود را عرضه نمایند.