اخبار

علوی به پیشران پوشاک اندیمشک توضیح داد: میزان موفقیت هدفگذاری مالی را چگونه برآورد کنیم؟

خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۱۰

خلاصه خبر

سومین جلسه مشاوره تخصصی بازاریابی و فروش برای تولیدکننده پوشاک شهرستان اندیمشک با موضوع شناخت بازار هدف و تخمین موفقیت هدفگذاری مالی برگزار شد.


متن کامل خبر

 به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه 9 آذرماه 1400 با حضور سیدرضا علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال، نرگس یزدانی و مرضیه باقری بابااحمدی کارشناسان اجرایی طرح برای مریم دانش مدیر تعاونی پوشاک ستایش اندیمشک در مرکز شماره یک جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.
در این جلسه دانش به بیان برنامه ریزی اخیر خود در حوزه هدفگذاری مالی، درآمدی و همچنین هدفگذاری فروش و تولید پرداخت و اظهار کرد: براساس آنچه پیش بینی کرده ام و با درنظرگرفتن حاشیه سود 40 درصد و برونسپاری تولید، ماهانه 2600 دست پیراهن مردانه با قیمت میانگین حدود 200 هزار تومان باید تولید کنم که این رقم درآمد ماهانه حدود 500 میلیون و سود خالص حدود 140 میلیون تومانی در بر خواهد داشت.
علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان حاشیه سود 40 درصد را معقول دانست و گفت: امروز دیگر یاد گرفتید که چگونه بازار هدف را مشخص کنید. آنچه مهم است در اندازه بازار است که تعداد و حجم کار را مشخص می کند. شاید در بهترین حالت شما بتوانید 10 درصد بازار را در اختیار بگیرید، پس بررسی کنید این تعداد 2600 دست چه سهمی از بازار را تشکیل می دهد. به طور مثال اگر یک درصد بازار باشد خیلی از نظر بازار مشکلی ندارید.
وی خاطرنشان کرد: عدد و رقم به شما نشان می دهد که چقدر این هدفگذاری شدنی و ممکن است. شما یک برنامه فروش و یک برنامه مالی دارید و باید فکر کنید که کدام یک از بازارهای احتمالی گنجایش فروش این تعداد را دارد. اگر این عدد حداکثر 10 درصد اندازه کلی بازار باشد کار شما سخت نیست و می توانید از پس آن بربیایید اما اگر از 10 درصد فراتر برود کارتان سخت می شود. همچنین می توانید 2 یا سه گروه هدف مشخص کنید اما اگر با یک بازار هدف به جواب رسیدید با همان به پیش بروید و بعد برمبنای آن طراحی محصول هم انجام دهید.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه در راستای برنامه دوشنبه های مشاوره برای این پیشران حوزه پوشاک به صورت رایگان برگزار و مقرر شد این تولیدکننده تا هفته آینده بازارهای هدف خود را مشخص کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.