اخبار

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه کارآفرینی زنان در استان آذربایجان شرقی برگزار شد

آذربايجان شرقي

۱۴۰۰/۰۹/۱۰

خلاصه خبر

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه کارآفرینی زنان به منظور آشنایی، تعامل و هم‌افزایی فعالان این حوزه با حضور مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و مشاور استاندار در امور زنان و خانواده برگزار شد.


متن کامل خبر

رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه اهداف و طرح‌های این اداره کل در راستای حمایت از کسب‌وکارهای بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی و دختران فارغ‌التحصیل را تشریح کرد.
 
نسرین پیرسمساری، مشاور استاندار در امور زنان و خانواده نیز آموزش و کارآفرینی را اولویت کاری در حوزه توانمندسازی بانوان اعلام کرد و گفت: اگر بحث کارآفرینی به جهش تولید متصل شود، اغلب مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، افسردگی، اعتیاد حل خواهد شد.
 
وی، تشکیل کمیته کارآفرینی، ایجاد مراکز کارآفرینی، برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان و ایجاد کانال ارتباط با کارآفرینان را از برنامه‌های در دست اقدام برای تعامل و همکاری با بانوان کارآفرین اعلام کرد.
 
در این نشست، جمعی از بانوان کارآفرین در حوزه‌های مختلف، مسائل، مشکلات و پیشنهادهای خود را در حوزه اشتغال و کارآفرینی از جمله بازاریابی، صادرات، تسهیلات، صدور مجوز و فضای کارگاهی بیان کردند.