اخبار

معاون رئیس جمهور در مشهد خبر داد : پیشرفت ۵۰ درصدی طرح توان افزایی ۶ هزار زن سرپرست خانوار

خراسان رضوئ

۱۳۹۸/۱۱/۰۵

متن کامل خبر

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار امسال برای ۶ هزار زن سرپرست خانوار در کشور اجرا شده است.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در حاشیه بازدید از دو کارگاه تولیدی مربوط به طرح ملی توانمندسازی اقتصادی بانوان سرپرست خانوار در مشهد گفت: طرح توان افزایی زنان سرپرست خانوار امسال با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسوولیت اجرایی جهاد دانشگاهی برای ۶ هزار زن سرپرست خانوار در کل کشور اجرا شده است.
 
او ادامه داد: این طرح تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته است و زنان سرپرست خانوار را در مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی توانمند نموده و یک شغل آبرومند برای آنان ایجاد کرده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در این طرح مجموعه͏ای از دوره͏های آموزش اعم از مهارت͏های عمومی تا تخصصی کسب و کار، بحث͏های مدیریت کسب و کار از طریق پیشران͏ها اجرا می͏شود تا زنان سرپرست خانوار بتوانند در مرحله نخست موارد اولیه زنجیره تولید را تامین کنند و در بازاریابی هم توانمندانه خدمات ارائه کنند.

ابتکار افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در خراسان رضوی نیز پیشرفت اجرایی مطلوبی داشته و رضایت بخش بوده است.

او ادامه داد: در این طرح سعی شده است گروه͏هایی از زنان سرپرست خانوار انتخاب شوند که بیشترین نیاز را به توان افزایی داشته باشند تا بتوانند بر مبنای این طرح به یک شغل شرافتمندانه دست پیدا کنند و خود و خانواده͏شان را اداره کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همکاری خیلی خوبی با جهاد دانشگاهی و از طریق آن با بخش͏های مختلف تولیدی در این طرح انجام گرفته است که شامل تربیت تسهیل گران با همکاری گروه͏های پیشران و بخش͏های غیر دولتی و خصوصی است.

 ابتکار افزود: همکاری با بخش خصوصی در این طرح باعث تنوع تولیدات مختلف در مشاغل خانگی شده است و حتما این طرح آینده خیلی خوبی برای استان خواهد داشت.

جواد سخدری مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در این استان با هدف توانمندسازی ۷۷۰ زن اجرا شده است و تاکنون برای هزار و ۱۴۰ زن سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرده است.

او ادامه داد: این طرح در شهرستان͏های کم برخوردار خراسان رضوی نظیر درگز، رشتخوار، باخرز، فیروزه، کلات، بجستان، خوشاب و داورزن در حال اجراست.

مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: هدف از این طرح  آموزش و توانمندسازی شغلی بر اساس الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است.

دوکارگاه تولیدی که امروز توسط معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بازدید شد در راستای اجرای طرح تفاهمنامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است و در زمینه تولید فرش و فرت͏بافی فعالیت می͏کنند.