اخبار

دکتر بیجندی خبر داد: اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در تهران با ظرفیت یک هزار و ۶۶۰ نفر

تهران

۱۳۹۸/۱۱/۰۷

متن کامل خبر

رییس سازمان فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در ۲۴ استان کشور از اجرای این طرح به ظرفیت یک هزار و ۶۶۰ نفر در استان تهران خبر داد.

دکتر محمد صادق بیجندی در حاشیه برگزاری چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان تهران در تشریح  طرح اشتغال خانگی گفت: در اردیبهشت ماه امسال توافق ͏نامه ای بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای برای پیاده سازی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برای ۲۴ استان کشور به امضاء رسید.

وی افزود: این طرح در ۲۴ استان کشور به ظرفیت ۶۲۰۰ نفر اجرایی خواهد شد که امروز گزارش عملکرد طرح در استان تهران که یکی از استان͏های پایلوت طرح بود و ظرفیت ۱۶۶۰ نفری داشت در کارگروه اشتغال استان تهران ارائه شد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارکرد: ما در استان تهران ۲۷ مزیت خاص را شناسایی کردیم که این مزیت ها مبتنی بر پیشران ها و برندهای ملی و استانی بوده است که شامل صنایع دستی، سنگ های قیمتی و زینتی و پوشاک بوده که اولویت های کاری در این سه حوزه مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته مشاغل نوین هم در نظر گرفته شده مشاغلی همچون ویراستاری، مترجمی و پرورش گل و گیاه در ابعاد کوچک با توجه به ظرفیت های ملی و استانی.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی در خصوص نحوه همکاری زنان سرپرست خانوار در این طرح گفت: در استان تهران سه واحد جهاد دانشگاهی یعنی واحدهای علامه طباطبایی، الزهرا (س) و پژوهشگده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی مجریان این طرح در استان تهران هستند. لذا متقاضیان می͏ توانند مستقیما به این واحدها مراجعه و پس از بررسی و ارزیابی وارد فرآیندهای طرح شوند.

وی تاکید کرد: از همه زنان سرپرست خانوار دعوت می͏ شود در این طرح مشارکت کنند البته شرایط آنها توسط همکاران ما در واحدهای جهاد  دانشگاهی بررسی و توانمندی͏ های آنها ارزیابی می͏ شود و مشاوره و آموزش͏ های لازم به آنها داده خواهد شد. در مرحله بعد نیز آنها وارد فرآیند تولید و اشتغال پایدار خواهند شد.