اخبار

بهروزیان در جلسه مشاوره پیشران پوشاک اهواز عنوان کرد: لازمه کار کردن در شبکه های اجتماعی با هدف فروش

خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۱۵

خلاصه خبر

سومین جلسه مشاوره تخصصی مدیر تولیدی پوشاک فجر گلبهار اهواز پیشران حوزه پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان برگزار شد.


متن کامل خبر

 به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه دو شنبه، 15 آذر 1400 با حضور محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی و مرضیه باقری بابااحمدی کارشناس اجرایی طرح برای خانم نصرت جدی نژاد برگزار شد.
در این جلسه جدی نژاد به مشکلات خود برای تولید محتوا و ارتقا پیج اینستاگرام اشاره کرد و خواستار راهنمایی های لازم در انی خصوص شد که بهروزیان با بررسی پیج این تولید کننده، عنوان کرد: اگر بخواهیم صادق باشیم پیج شما پیج خوبی نیست زیرا اکثر مدل هایتان اینترنتی است حال آنکه باید نمونه کارهای تولیدی خود را روی پیج قرار دهید. از سوی دیگر همه نوع لباس روی پیج شما به چشم می خورد و مخاطب گیج می شود که آیا کار شما مانتو، لباس مجلسی، بیمارستانی یا ... است؟
وی همچنین با بیان اینکه عکس پروفایل هم هیچ ارتباطی به کسب و کار شما ندارد، گفت: از سوی دیگر شما پست های غیرمرتبط در پیج کاری خود قرار داده اید که این موضوع هم مخاطب شما را سردرگم می کند و تناسبی با کا شما ندارد. پس اول باید بدانیم زمینه اصلی کار شما چیست که بتوانیم متناسب با آن در خصوص تولید محتوا تصمیم بگیریم.
جدی نژاد در این زمینه با بیان اینکه حدود 20 سال است که کار خیاطی می کنم، افزود: متأسفانه تاکنون سیستم سازی انجام نداده ام و اکنون هفت، هشت سال است که با خیاط هایی که کار را در خانه انجام  می دهند کار می کنم. در این مدت لباس کار، فرم مدارس، لباس بیمارستانی و به صورت شخصی دوزی هم کار کرده ایم ولی در یک، دو سال اخیر بدلیل شرایط کرونا بیشتر لباس بیمارستانی و فرم مدارس کار کردیم. در حال حاضر یک گروه هدف دارم که لباس های پرسنل بیمارستان ها را تولید می کنم و با استقبال خیلی خوبی همراه بوده است به همین دلیل قصد دارم بیشتر در این حوزه و تولید مانتوشلوار اداری فعالیت کنم.
بهروزیان در این جلسه با نگاهی به پست های پیج این تولیدکننده، این پرسش را مطرح کرد که اگر می خواهید این لباس ها را تولید کنید چرا در پیج تان پست هایی گذاشته اید که ارتباطی با گروه هدف شما ندارد که جدی نژاد علت آن را ایجاد پیج جدید و قراردادن نمونه کار روی آن عنوان کرد که بهروزیان ادامه داد: اولین کاری که باید انجام دهید این است که نمونه کارهای واقعی خودتان را به من نشان دهید زیرا تا وقتی نمونه کارهای شما را نبینم هیچ ایده ای نمی توانم داشته باشم.
وی تأکید کرد: مهم ترین پارامتر فروش کسب و کار شما از کیفیت محصول تان می آید پس تا زمانی که کیفیت کار شما را نبینم نمی توانم بگویم چه کاری باید انجام دهید. پس پیش شرط این کار، آن است که عکس و فیلم های مناسب و کافی از محصولاتتان تهیه کنید؛ البته نیازی نیست که عکس ها را در اینستا بگذارید و همین قدر که برای من بفرستید کافی است.
مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که یک نفر در مجموعه شما باید در این خصوص آموزش ببیند و پیگیری کند. کارکردن در شبکه های اجتماعی با هدف فروش اصلا کار راحت، آسان و گذرایی نیست بلکه یک کار وقتگیر، آموزشی و رقابتی است و بسیار به خلاقیت نیاز دارد. پس اگر می خواهید خودتان را خوب معرفی و محصولتان را به خوبی ارائه کنید و خودتان هم بدلیل مشغله، وقت این کار را ندارید باید یک نفر را به طور رسمی مختص این کار پیدا و وارد مجموعه خود کنید.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه در راستای برنامه دوشنبه های مشاوره برای این پیشران حوزه پوشاک به صورت رایگان برگزار و مقرر شد برای جلسه آینده این تولیدکننده حداقل 20 الی 25 نمونه کار واقعی خود را با عکس و فیلم تهیه و ارسال کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.