اخبار

فعالیت ۶۰ هزار بافنده فرش در زنجان

زنجان

۱۴۰۰/۰۹/۱۶

خلاصه خبر

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش دست‌باف دارد.


متن کامل خبر

محسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هشت ماه امسال بیش از ۴ میلیون و ۸۰ هزار دلار صادرات فرش دستباف از استان زنجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: خوشبختانه امسال‌ شاهد رشد صادرات فرش دستباف از استان هستیم و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال‌جاری صادرات فرش دستباف از استان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲۰ هزار مترمربع فرش توسط قالی‌بافان استان بافته می‌شود و بیش از ۴۳ درصد تولیدات فرش دستباف زنجان نیز شامل فرش پشمی درشت‌بافت است.

جعفری با بیان اینکه امیدواریم امسال‌ با حمایت دولت از فرش‌بافان تولید صادرات فرش دستباف استان افزایش یابد، تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف، باعث رونق این صنعت می‌شود. اگر در استان به بیمه قالی‌بافان توجه شود، تولید و صادرات فرش دستباف هم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: استان زنجان در تولید فرش ابریشمی و پشمی در کشور سرآمد است که در دوره‌ای، افزایش قیمت مواد اولیه باعث کاهش تولید فرش دست‌باف در استان شده است.