اخبار

صدور 195 مجوز فعالیت مشاغل خانگی از ابتدای سالجاری در خراسان جنوبی

خراسان جنوبي

۱۴۰۰/۰۹/۱۶

خلاصه خبر

صدور 195 مجوز فعالیت مشاغل خانگی از ابتدای سالجاری در خراسان جنوبی


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ ششمین جلسه کمیته تخصصی مشاغل خانگی ذیل کارگروه تخصصی اشتغال استان به ریاست مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل، در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

در این جلسه که با موضوع بررسی طرح های پشتیبان مشاغل خانگی واصله از دستگاه های اجرایی و به منظور بررسی و تصمیم گیری در خصوص مهم ترین موضوعات حوزه مشاغل خانگی استان برگزار شد؛ محمدمهدی راستگو مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان طی گزارشی از صدور 195 مجوز فعالیت مشاغل خانگی از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: از مجموع مجوزهای صادر شده از ابتدای سال 1400در استان، تعداد 127 مجوز در قالب مستقل بوده و 68 مورد در حوزه مشاغل خانگی به صورت پشتیبان حقیقی و حقوقی با 682 نفر تحت پوشش مجوز دریافت نموده اند.

راستگو ادامه داد: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده توسط دستگاه های اجرایی به صورت مستقل در رشته فعالیت های صنعت، معدن و تجارت بوده است. وی افزود: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده در قالب پشتیبان در رشته های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل مشاغل خانگی را ظرفیتی قابل توجه برای اشتغال افراد دانست و گفت: از ابتدای سال 1400 تعداد 71 طرح مشاغل خانگی به بانکهای عامل رفاه کارگران و توسعه تعاون معرفی شدند که از این تعداد 22 طرح به مبلغ 3 میلیارد و 140میلیون تومان با ایجاد 224 فرصت شغلی موفق به دریافت تسهیلات شده اند.