اخبار

بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک در روستای گریوان خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۰۹/۱۷

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک در روستای گریوان از توابع خراسان شمالی به منظور توسعه کسب و کار و این پیشران برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، در مورخه دوشنبه 15 آذر ماه دهمین نشست از سلسه نشست‌های دوشنبه‌های مشاوره به منظور توسعه کسب و کار پیشران پوشاک، سمیه گریوانی برگزار شد.
گریوانی در شهر بجنورد سکونت داشته و با راه اندازی کارگاه خیاطی خود به مساحت 170 متر و فعالیت پنج نفر در مجموعه خود در روستای گریوان به تولید لباس های زنانه (شومیز و مجلسی) می پردازد.
هم اکنون گریوانی فروش محصولات خود را در فروشگاهی در شهر بجنورد انجام میدهد که از درآمد خود رضایت داشته و خواهان توسعه کسب و کار خود و به کارگیری حدود 20 نفر خیاط است.
در این نشست مقرر شد موضوعات ذیل انجام شود: 
1.پیگیری جهت ثبت برند
2. ایجاد تنوع محصول در برنامه کاری خود 
3.پیگیری فروش محصولات از طریق مکان بازارها
4. معرفی جهت دریافت تسهیلات در بخش پیشران و متقاضی
5. تهیه شناسنامه محصولات
6. لزوم همکاری با پیشران نساجی ستای خانم کاوه برای فروش محصولات حوله، پارچه، مانتو و چادر شب این پیشران در فروشگاه خانم گریوانی
7. معرفی نیروی انسانی ماهر و توانمند برای توسعه کار این پیشران
گفتنی است به طور کلی موانع و مشکلات در هر یک از زنجیره¬های تامین، تولید و فروش این پیشران در این بازدید بررسی شد و راهکارهای جهاد دانشگاهی برای رفع این موانع برای پیشران توضیح داده شد.
علاوه براین به پیشران و متقاضیان زیر مجموعه آن نیز پیشنهاد شد که در آموزش دوشنبه-های کسب و کار جهاد دانشگاهی که به صورت رایگان برگزار می¬شود نیز شرکت کنند.