اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان خبر داد: افزایش 5 برابری مبالغ تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان

سمنان

۱۴۰۰/۰۹/۱۷

خلاصه خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از افزایش 5 برابری مبالغ تسهیلات مشاغل خانگی در این استان خبر داد.


متن کامل خبر

اسماعیل غنیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سمنان، در بخش مشاغل خانگی جزء استان‌های پیشرو در کشور است، گفت: با تغییراتی که در پرداخت تسهیلات صورت گرفته ، مبالغ تسهیلات از ۲۰ به ۱۰۰  میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: به افراد پشتیبان که بتوانند تا ۲۰ فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی ایجاد کنند، ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته به استان سمنان در این بخش امسال ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که تا کنون ۹ و نیم درصد آن پرداخت شده است.

غنیان تصریح کرد: در کار جدید و نوینی که امسال آغاز شده است، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی انجام می شود، در استان سمنان نیز با همکاری اداره کل و جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند و تاکنون سه هزار نفر در سامانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است که استان سمنان از استان های پیشتاز در اجرای این طرح بوده است.

غنیان همچنین گفت: در فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان (اتصال به بازار)، تا کنون ۴۳۵ نفر از متقاضیان و تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی به بازار متصل شدند.

وی افزود: بر اساس آمار سامانه ملی رصد ۷ هزار و ۲۱۲ نفر امسال در سمنان مشغول به کار شدند که این رقم معادل تحقق ۶۹ درصدی اشتغال زایی در این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: امسال ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل در استان سمنان پیش بینی شده بود که تا کنون بر اساس آمار سامانه ملی رصد ۷ هزار و ۲۱۲ نفر به کار گمارده شده اند.

غنیان همچنین از پرداخت ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اشتغال روستایی در مدت یک سال و نیم گذشته تاکنون خبر داد و گفت: با این میزان ۹۲ درصد سهمیه استان پرداخت شده است که درجزء پنج استان برتر کشور هستیم.