اخبار

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛  طرح ملی مشاغل خانگی حلقه مفقودی اتصال به بازار را رفع می‌کند

آذربايجان غربي

۱۴۰۰/۰۹/۱۷

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛  طرح ملی مشاغل خانگی حلقه مفقودی اتصال به بازار را رفع می‌کند


متن کامل خبر

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛  طرح ملی مشاغل خانگی حلقه مفقودی اتصال به بازار را رفع می‌کند

 

 

رئیس گروه پژوهش و آنده نگری برنامه و بودجه آذربایجان غربی در نشست بررسی طرح های جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با رئیس واحد خاطرنشان کرد: اقدامات اشتغال آفرینانه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در سطح استان قابل تحسین است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر صمدزاده در این جلسه اظهار کرد: طرح ملی مشاغل خانگی نیز از اقدامات فاخر این نهاد برای خدمت به مردم منطقه است که باید تمامی دستگاه‌ها جهاددانشگاهی را در این مسیر حمایت نمایند.

 وی گفت: طرح ملی مشاغل خانگی بغیر از بُعد اقتصادی از بُعد معنوی نیز به سبب توجه به قشر متوسط و پایین تر جامعه بسیار حائز اهمیت و قابل وصف برای این نهاد انقلابی است.

در این دیدار دکتر رستم زاده، با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد طرح ملی مشاغل خانگی در اتصال به بازار مشاغل خانگی اظهار کرد:عمده مشکل اشتغالزایی و ادامه حیات کسب و کارها اتصال به بازر مشاغل می باشد که این حلقه مغفول در جهاددانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و مدل های علمی و عملی مشخص برای ان تجویز شده است.

وی ادامه داد: خلاء موجود در مرحله اتصال مشاغل به بازار در طرح مشاغل خانگی بصورت جدی و در بستری علمی و کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر رستم زاده با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با رویکرد عملیاتی مبتنی بر مطالعه و پژوهش با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و اجرای مشاغل خانگی کرده است اظهار کرد: در این طرح حسب تجارب گذشته سعی شده اطلاع رسانی و برنامه ریزی به گونه‌ای باشد که واقعا‍ً افراد علاقمند وجویای کار دراین حوزه ثبت نام نمایند تا شاهد اشتغال زایی واقعی و پایدار باشیم.

وی با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اقتصاد کشوراظهارکرد: با توجه به نقش و اهمیت کسب و کارهای خانگی در رشد تولید و کمک به چرخه اقتصادی کشور، مشاغل خانگی باید جایگاه واقعی خود را در اقتصاد خانوارها پیدا کرده و نهادهای متولی نیز به توسعه آن کمک کنند.