اخبار

آغاز به کار نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی در گرگان/ موفقیت استان گلستان در اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

گلستان

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

متن کامل خبر

 در راستای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی با حضور رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همت جهاددانشگاهی گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی گلستان، در راستای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی، صبح امروز (۱۹ بهمن) با حضور رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس جهاددانشگاهی گلستان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان، فرماندار گرگان، شهردار گرگان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.

دکتر مهناز امامدادی رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: استان گلستان در اجرا و پیاده͏سازی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جزو استان͏های موفق بوده است.

وی در حاشیه͏ ی افتتاح نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی در گرگان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بسیار زیاد حوزه زنان سرپرست خانوار و ظرفیت͏های بسیاری خوبی که برای حوزه اشتغال دارند، تلاش کردیم از قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، فضایی را برای اشتغال آنها ایجاد کنیم.

امامدادی افزود: نمایشگاهی که امروز دایر شده، حاصل تلاش و توانمندی همین زنان است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار بیان کرد: نمایشگاه با همکاری استانداری، جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری گرگان و چند دستگاه دیگر دایر شده است.

امامدادی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه این طرح و ادامه موفق آن، امکان توانمندی زنان را فراهم کنیم. نگاه ما بر این است که هر کدام از این زنان قطعا می͏توانند آغازگر یک فرآیند و یک حرکت اشتغال͏زایی باشند.

حمایت از ۲۰۰ زن سرپرست خانوار

الهه غیناقی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: این نمایشگاه بر اساس تفاهم͏نامه͏ای که بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی منعقد شد، دایر شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در استان در زمینه͏های آموزش، بازار فروش و مواد اولیه حمایت می͏شوند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: این نمایشگاه به͏منظور ایجاد انگیزه در زنانی که محصولات آن͏ها به مرحله فروش رسیده، ایجاد شده است.

غیناقی خاطرنشان کرد: نمایشگاه از امروز تا ۲۶ بهمن͏ماه همه͏روزه صبح͏ها از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در مرکز خرید هیرکان گرگان دایر خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

مازندرانی اظهار کرد: کلاس͏ های آموزشی مورد نیاز در زمینه͏ های بازار کار، مهارتی، بیمه، تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و... برای این زنان برگزار می͏ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره اجرای به طرح جامع مشاغل خانگی در وزارت کار، خاطرنشان کرد: سهم استان ما از در این طرح ۲۳۰۰ نفر است که این افراد هم توانمند شده و به بازار کار وصل می͏شوند.

مازندرانی یادآور شد: از سال ۹۷ تاکنون ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در اختیار ۳۷۰۰ نفر قرار گرفت. ۸۰ درصد این تسهیلات را بانوان دریافت کردند.

گفتنی است، این نمایشگاه از امروز تا ۲۶ بهمن͏ ماه همه͏ روزه صبح͏ ها از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در مرکز خرید هیرکان گرگان دایر است.