اخبار

بازدید دکتر روحانی از نمایشگاه توانمندی و دستاوردهای زنان کشور در حاشیه دومین نشست «ستاد ملی زن و خانواده»

تهران

۱۳۹۸/۱۱/۲۷

متن کامل خبر

همزمان با روز زن، نشست زنان ایرانی با حضور دکتر حسن روحانی، رییس جمهور و معصومه ابتکار معاونت زنان و امور خانواده، تعدادی از وزرا و تعدادی از نمایندگان مجلس در سالن اجلاس برگزار شد که در حاشیه این مراسم حسن روحانی از عرفه طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بازدید کردند.

به گزارس روابط عمومی سازمان تجاری͏ سازی فناوری و اشتغال دانش͏ آموختگان جهاددانشگاهی، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دکتر حسن روحانی رییس͏ جمهوری و وزیران علوم و تحقیقات، ارشاد، دادگستری، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، دومین نشست ستاد ملی زن و خانواده با هدف بررسی و تصویب شاخص͏ های خانواده برگزار شد.

در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از توانمندی͏ های زنان سراسر کشور دایر شد. ستفا در راستای "طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" در این نمایشگاه به ارائه دستاوردهای این طرح پرداخت.

در این مراسم که به همت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. حجت السلام حسن روحانی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان تصریح کرد: فاطمه (س) می͏تواند به عنوان بهترین الگو و معیار برای مشی، سلوک و زندگی ما باشد؛ گرچه دوران زندگی ایشان طولانی نبود اما کلمات ، بیانات و حضور ایشان و همچنین خطبه معروفشان بعد از رحلت پدر بزرگوارشان در مسجد مدینه و فرزندانی که تربیت کردند به عنوان بهترین الگو برای زنان جامعه ما است.

وی با اشاره به حضور زنان در عرصه͏ های مختلف علمی در جامعه خاطر نشان کرد: امروز شاهد حضور چشمگیر زنان در فناوری͏های نو هستیم؛ این حضور نشان می͏دهد که خداوند لیاقت دو جنس زن و مرد و قدرت آنها را برابر قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی ستفا، حجت͏ الاسلام والمسلمین حسن روحانی به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در ابتدای این مراسم ضمن بازدید از غرفه ستفا بر اهمیت و لزوم فعالیت هرچه بیشتر در این حوزه تاکید کرد.